דהבוצואנה: קיצוץ דרמטי ביצור

דהבוצואנה: קיצוץ דרמטי ביצור

דהבוצואנה הודיעה כי בכוונתה לקצץ את יצור היהלומים ב- 2009 בכ-60% בכדי לשמור על רווחיות. החברה צופה כי היצור יחזור להיקפיו הרגילים במהלך שנת  2010 עם התאוששות השווקים הפיננסיים.

הנהלת דהבוצואנה הודיעה היום כי תחתוך את היצור בלמעלה ממחצית בהשוואה ליצור בשנה שעברה. את ההודעה על הקיצוץ מסרה בראיון לעיתון BusinessWeek בכירה בחברה. הראיון נערך על רקע חזרתם לפעילות של המכרות שמפעילה החברה בבוצאונה.


הבכירה, אסתר קאנאימבה (Kanaimba) אמרה כי היא צופה שהיצור בשנת 2009 יהיה בטווח ה-15 מיליון קארט. "בשנים האחרונות הפקנו למעלה מ-30 מיליון קארט מדי שנה. השנה אנחנו חותכים את היצור בחצי משום שהיצור קשור בביקוש. במידה ונראה שיפור בביקושים נגביר את היצור".


קאנאימבה התייחסה עוד להערכות החברה כי תהיה מסוגלת למכור בין 18 ל-20 מיליון קארט בלבד במהלך השנה  "בהתאם לרמת הביקושים הזו ומשום שנותרנו עם מלאי כתוצאה מהמכירות הנמוכות של נובמבר ודצמבר 2008, עלינו לחתוך את היצור".


לדבריה של קאנאימבה החברה סבורה כי מהלך סגירת המכרות בפברואר למשך שישה שבועות היה נכון. הנהלת החברה מאמינה כי הכסף שנחסך כתוצאה ממהלך הסגירה  יסייע להפעלת המכרות ולהתמודדות החברה כולה עם המשבר.


שלושת המכרות שחזרו לפעולה מלאה בשבוע שעבר הם Orapa, LetlhakaneוJwaneng. שני מכרות נוספים, קטנים יותר, נותרו סגורים. בעקבות המהלך כ-6000 עובדים שבו לעבודתם.