פיטורים בדה בירס בריטניה

פיטורים בדה בירס בריטניה

מטה החברה בלונדון השלים את פיטוריהם של 100 עובדים. מהנהלת החברה נמסר כי דה בירס מתאימה עצמה לאקלים הכלכלי הנוכחי. בכירים בחברה אמרו כי רווחי 2009 של החברה צפויים להיות נמוכים.
 
חברת דה בירס (De Beers) השלימה בימים אלו פיטורים של 25% מצוות מטה החברה בלונדון. כחלק ממדיניות צמצום ההוצאות של התאגיד פוטרו 100 מתוך 400 עובדי החברה. חלק מן העובדים עזבו בהסכמה.


מעט לפני חג המולד האחרון החלה דה בירס בריטניה בבחינה מקיפה של החברה ופעילויותיה. תהליך הבחינה כלל גם את חברת הבתForevermarkואת הDTC. לאחר סקירה של בעלי התפקידים והמשרות אותן איישו פתחה הנהלה החברה בסבב של בתהליכי שימוע והתייעצות לקראת מהלך הפיטורין. לעובדים ניתנה הזכות להציג מועמדות לתפקידים אחרים או להביע התנגדות לפיטוריהם.


"לאחר תהליך הבחינה התפקודית של החברה וכתוצאה מתהליכי השימוע 100 מן העובדים התפטרו בהסכמה או פוטרו. דה בירס סבורה כי יש להתאים את עלויות התפעול של החברה לאקלים הכלכלי הנוכחי והפיטרוים מהווים צעד בכיוון זה", מסרה דוברת החברה לינט גולד(Gould).


כתוצאה מן המשבר הכלכלי העולמי דה בירס סובלת מאז אוקטובר 20087 מירידה חדה במכירות. לאחרונה הודיעה החברה כי לא תזדקק להלוואות נוספות בכדי ליצב את המצבה. זאת לאחר שבעלי החברה העבירו לה סכום של 500 מיליון דולר.


בכיר בחברת הכרייה  Anglo American Plcאשר בבעלותה 45% ממניות דה בירס, מסר כי ההלוואה ניתנה כדי לאפשר לדה בירס להתמודד עם זעזועים בלתי צפויים כתוצאה מהמיתון העולמי. עוד נמסר כי החברה צופה רמת רווחים נמוכה במיוחד עד סוף 2009.