אנגולה מדווחת על עלייה בביקושים

אנגולה מדווחת על עלייה בביקושים

אנגולה, יצרנית היהלומים החמישית בגודלה בעולם, מדווחת על מגמת שיפור בביקוש ליהלומים. שר המכרות האנגולי מאיץ במשקיעים הזרים לסייע בפיתוח תעשיית המכרות של המדינה.

"אנחנו רואים סימני ביקוש חיוביים" אמר שר המכרות האנגולי מאקאנדה אמברויס (Makenda Ambroise) בראיון שערך עם סוכנות רויטרס בשבוע שעבר. לדברי אמברויס מכירות יהלומי הגלם של אנגולה חצו בתקופה האחרונה את קו ה 70 מיליון דולר לחודש. בחודשים הראשונים של השנה עמדו המכירות על כ-25 מיליון דולר לחודש. "אינני טוען שהמשבר מאחורינו אך נראה כי הצלחנו למתן את השפעתו", אמר השר.


השר פנה לחברות בינלאומיות ולמשקיעים זרים  וקרא להם להשקיע בענף הכרייה בארצו. אנגולה מעוניינת להרחיב את ענף הכרייה בה ולפתח כרייה של ברזל, זהב ומשאבים לתעשיית הבנייה.


"זה הזמן הטוב ביותר להשקיע בעסקי הכרייה. אנו פונים למי שיש לו ידע, הון ויכולות טכניות להצטרף אלינו בהרחבת ענף הכרייה של המדינה", אמר השר. לדבריו כ- 100 מכרות יהלומים במדינה ממתינים למשיקעים חדשים.


יחד עם זאת, שיגר השר אזהרה למשקיעים הנוכחיים. לדבריו, חברות אשר יעזבו את אנגולה במהלך המשבר לא יוכלו לשוב לפעילות עסקית במדינה לאחר שהוא יסתיים. אמברויס רמז בדבריו ל-BHP Billiton ול-Petra אשר חזרו בהן בשנה שעברה מכוונתן להשקיע במספר פרוייקטים של איתור מכרות יהלומים פוטנצאליים. "בזמנים קשים מגלה אדם מי הם חבריו האמיתיים. מי שנטשו את אנגולה לא יוכלו לשוב לפעילות באנגולה לעולם", צוטט השר.



מרויטרס נמסר כי בשל המשבר הכלכלי העולמי הוריד משרד המכרות האנגולי את רמות כריית המתוכננות לשנת 2009 ל-9 מיליון קארט. זאת לעומת התוכנית המקורית שעמדה על 10 מיליון קארט.