מיזוג מתקרב בין ריו טינטו ל BHP?

מיזוג מתקרב בין ריו טינטו ל BHP?

פרק נוסף בסאגת המיזוג בין ריו טינטו לBHP Billiton נרשם השבוע: יושבי הראש של החברות נפגשו בסידני. על פי פרשנים כלכליים, מבחינתBHPרכישת ריו טינטו היא אלטרנטיבה עדיפה.
על פי דיווחים בעיתונות האוסטרלית,  ביום שני השבוע ערכו יושבי הראש של ריו טינטו ו BHP Billiton פגישה. העיתון האוסטרלי The Age דיווח כי יאן דו פלאסיס (Jan Du Plessis) יושב הראש הנכנס של ריו טינטו פגש את דון ארגוס (Don Argus), יושב הראש של חברת BHP Billiton.

על פי הדיווחים השניים נפגשו בעקבות ישיבת אסיפת בעלי המניות  של ריו טינטו שהתקיימה מוקדם יותר השבוע בסידני. לדברי העיתון, בעקבות הפגישה בין שני יושבי הראש צפויה מועצת המנהלים של BHP להתכנס מחר.

עוד מפרסם העיתון כי במהלך חודש מרץ כאשר נודע על מינויו של דו פלאסיס לתפקיד, כתב לו ארגוס וביקש להפגש בהקדם. מריו טינטו ומ BHP לא נמסרה תגובה לידיעה.

הפגישה בין השניים נערכת על רקע דיוני הרכישה שנערכו בין החברות בשנה שעברה. כזכור, BHP ביטלה את הצעתה לרכישת ריו טינטו תמורת סכום של 66 מיליון דולר. הנימוקים לביטול היו ההאטה בשווקי הסחורות השונים, המיתון הכלכלי והחובות הגבוהים שריו טינטו צברה. יחד עם זאת, לדברי פרשנים כלכליים במצבה הנוכחי של BHP היא צריכה לבצע רכישת נכסים. ריו טינטו, לדברי הפרשנים, היא הנכס המתאים ביותר.

אחת מן ההשלכות החיוביות של הדיווח על הפגישה הייתה עלייה בערכן של מניות ריו טינטו בבורסה של סידני. כתוצאה מן הדיווח עלה ערכה של המניה ב-5.7% והיא נסחרת כעת לפי ערך של 58.16 דולר קנדי.