עליה בהיקף היבוא ליפאן בחודש מרץ

עליה בהיקף היבוא ליפאן בחודש מרץ

על פי נתונים שמפרסם משרד האוצר היפני בחודש מרץ נרשמה מגמה מעורבת ביבוא היהלומים ליפאן. בעוד שהיקף היהלומים שיובאו ליפאן עלה ב-26%, במדדים האחרים נרשמו ירידות.
מוקדם יותר השבוע, פרסמה לשכת המכס היפאנית את נתוני יבוא היהלומים ליפאן בחודש מרץ וברבעון הראשון של שנת 2009. מן הנתונים עולה כי יבוא היהלומים למדינה במהלך חודש מרץ התאפיין במגמה מעורבת. עליה משמעותית במשקל היהלומים המלוטשים שיובאו למדינה, זאת למול ירידות במחירם הכולל ובמחיר הממוצע לקארט.  

שווי היהלומים המלוטשים שיובאו ליפאן במהלך חודש מרץ ירד ב-21% בהשוואה לחודש מרץ בשנה שעברה. במהלך החודש יובאו למדינה יהלומים בשווי 59.3 מיליון דולר. עליה של 26% נרשמה בהיקף היהלומים שיובאו במהלך החודש והם הסתכמו במשקל כולל של 217,956 קארט. שוויו הממוצע של קארט עמד על 272 דולר. המחיר הממוצע לקארט בחודש מרץ מהווה ירידה של 37% לעומת מחירו בחודש המקביל בשנה שעברה.

המגמה המעורבת באה לידי ביטוי לאורך כל הרבעון הראשון של שנת 2009. בחודשים ינואר-מרץ נרשמה ירידה של 19% ביבוא היהלומים המלוטשים למדינה לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה. סך ערכם של היהלומים שיובאו ברבעון הראשון 174.3 מיליון דולר. היקף היבוא עלה ב- 7% והסתכם ב-508,577 קארט.

ירידה מסתמנת גם במקורות היבוא העיקריים של יפאן. ירידות נרשמו ביבוא מהודו (15%-) ומבלגיה (41%-). היצוא מישראל ליפאן ירד ב- 34% והסתכם ב-6.5 מיליון דולר. לנוכח הירידות הללו הונג קונג מסתמנת כמנצחת הגדולה של החודש: היבוא מהונג קונג עלה במהלך החודש ב- 88% והסתכם ב-10.5 מיליון דולר.