רו"מ טורקיה פתח את CIBJO 2009

רו"מ טורקיה פתח את CIBJO 2009

רוה"מ הטורקי פתח את הכינוס השנתי של קונפדרציית התכשיטים הבינלאומית. ארדואן הדגיש את מחוייבותה של ממשלתו לענף. ראשי הענף שנאמו באירוע התייחסו לחשיבותה של אחריות חברתית בענף התכשיטים.
ביום ראשון (3.5.09) נפתח  הכינוס השנתי של CIBJO באיסטנבול. את נאום הפתיחה נשא ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן (Recep Tayyip Erdogan). ארדואן הדגיש את מחוייבות ממשלתו ואת תמיכתה בענף התכשיטים, תוך שהוא מציין את יכולתה של טורקיה להתמודד עם המשבר הכלכלי ולצאת ממנו מחוזקת.

"טורקיה", אמר ארדואן, "היא דוגמה מצוינת ליכולתיה של דמוקרטיה החיה בשלום עם שכנותיה להשיג הישגים כלכליים דרמטיים. טורקיה היא הכלכלה ה-17 בגודלה בעולם והשישית בגודלה באירופה. בעוד שבשנת 2002 משכנו השקעות זרות בשווי מיליארד דולר, בשנת 2009 אנו מצפים להשקעות בהיקף של 22 מיליארד דולר".

יו"ר התאגדות התכשיטים הטורקית (JTR), אימם אלטינבאס (Imam Altinbas), אשר נשא דברים באירוע הפתיחה הדגיש  את חשיבות השמירה על עקרונות המחוייבות החברתית של עסקים ותאגידים. "הדבר החשוב לנו ביותר", אמר אלטינבאס, "הוא אמון הצרכנים, בוודאי בתקופה מורכבת כמו זו בה אנו חיים כיום". "תעשיית התכשיטים חייבת את חיוניותה ל"גיבורים האמיתיים שלה". אלו הם אלפי העובדים בתעשיה אשר לוקחים חלק בייצור התכשיטים והפקתם והם כולם טבעות הכרחיות בשרשרת הייצור של התכשיט שנמכר לצרכן".

אלי איזקוף, יו"ר מועצת היהלומים העולמית (WDC) ונשיא כבוד של CIBJO ציין כי אחריות חברתית הינה מחוייבות בלתי פוסקת ובאה לידי ביטוי בעשייה מתמשכת. "מועצת היהלומים העולמית סבורה כי במקביל לתפקיד החשוב שיש לתעשיית התכשיטים בכלכלה העולמית עליה להקפיד כי באזורים עשירים ביהלומים אין פגיעה בזכויות אדם. על תעשיית היהלומים לעשות כל אשר ביכולתה כדי למנוע הפרות של זכויות כאלו".

נשיאCIBJO, גאאטאנו קאואליירי (Cavalieri) התייחס בדבריו לשינויים בתעשיית התכשיטים.  על פי קאואליירי, התעשייה משתנה ואיתה ההיררכיה הנוקשה שאפיינה את הענף בתהליכי ההפקה, היצור וקבלת ההחלטות. היררכיה נוספת שהופכת בלתי רלבנטית בימים אלו היא ההיררכיה בין מדינות שמתמחות בהפקת גלם, מדינות שמתמחות ביצור ומדינות שמתמחות במכירה. מן השינויים הללו במבנה הכלכלה הבינלאומית, סבור הנשיא, תבוא נקודת המפנה והשינוי במצב הענף.

את המצגות שהציגו הדוברים במושבי הפתיחה בכנס ניתן למצוא באתר האינטרנט של הקונגרס.