צמצום של 41% בייצור בדיאביק

צמצום של 41% בייצור בדיאביק

חברת הארי וינסטון מעדכנת את תוכנית העבודה לשנת 2009 של מכרה דיאביק בקנדה. החברה צופה קיצוץ של 41% בהיקף יהלומי הגלם שיופקו. עוד מתוכננות במהלך השנה שתי תקופות הדממה של העבודה במכרה.
בהודעה מטעם חברת הארי וינסטון (.) נמסר אתמול כי  במהלך שנת 2009 צפוייה הכרייה במכרה היהלומים דיאביק (Diavik) בקנדה להצטמצם בכ-41%. חברת הארי וינסטון מחזיקה בכ-40% ממניות המכרה. ביתרת המניות מחזיקה חברת ריו טינטו (Rio Tinto).

בהודעה שפרסמה החברה היא מעדכנת את תוכנית הפעולה של המכרה לשנה הקרובה בכדי להתאים אותה לביקושי השוק בימי ההאטה הכלכלית ובכדי לקצץ בעלויות תפעול. בנוסף לצמצום היצור מתוכננות שתי תקופות, בנות שישה שבועות כל אחת, בהן המכרה ישותק מעבודה ויעבור תחזוקה שוטפת בלבד. הפסקות העבודה יתרחשו בקיץ 2009 ולקראת סוף השנה האזרחית.

דיאביק הוא מכרה היהלומים הגדול בקנדה. בשנת 2008 הופקו במכרה דיאביק יהלומים בהיקף 9.225 מיליון קארט. על פי תוכנית העבודה המעודכנת עשויה הכרייה מן המכרה בשנת 2009 להסתכם ב-5.4 מיליון קארט. יחד עם זאת, מציינת ההודעה הרשמית של החברה, כי מכרה דיאביק הוא מן המכרות הרווחים בעולם בשל איכות היהלומים המופקת בו והסביבה הפוליטית הבטוחה בה מתרחשת הכרייה.

ההודעה על הקיצוץ בכרייה מגיעה על רקע הודעת הקיצוץ שפרסמה דה בירס (De Beers) בשבוע שעבר. על פי ההודעה דה בירס תצמצם את ההפקה במכרותיה בכ-90% בהמשך השנה.