גארת' פני: עליה דרמטית צפויה במחירי הגלם

גארת' פני: עליה דרמטית צפויה במחירי הגלם

 מנכ"ל דה בירס, גארת' פני, מסביר בראיון את הקיצוצים שערכה החברה בתקופה האחרונה כביסוס תשתיות לתקופת ההתאוששות מן המיתון. בראיון  הוא צופה כי מחירי הגלם יעלו באופן דרמטי.
בראיון שערך חיים אבן זהר עבור Idex Online עם  גארת פני (Gareth Penny), מנכ"ל דה בירס (De Beers), מדגיש פני כי החברה נערכת ליום שאחרי ההאטה הכלכלית הגלובלית.

פני התייחס לקיצוצים בעלויות הייצור, החיפוש והתפעול שנערכו בדה בירס בתקופה האחרונה ואמר כי "לנוכח המצב הכלכלי ברבעון הרביעי של 2008 וברבעון הראשון של 2009 הקיצוץ היה הכרחי. עם זאת, הקיצוץ שנעשה לא יפגע בתפעול של החברה בטווח הארוך, אלא להיפך, הוא יאפשר לחברה לפעול ביתר יעילות ורווחיות בשנים הקרובות כאשר השוק יחזור להתנהלות נורמלית".

פני הבהיר כי החברה תמשיך להתאים את היקפי הפקת הגלם לביקוש בשווקים; "נראה כי מחירי יהלומי הגלם הגיעו לקו הנמוך ביותר האפשרי", אמר פני והוסיף כי הוא צופה מחסור בחלק מקטגוריות הגלם במהלך השנה. מחירי הגלם והמלוטש צפויים לעלות באופן משמעותי בטווח הארוך. "התבוננות בהיסטוריה מלמדת כי מיד לאחר מיתון ישנה עליה דרמטית במחירי יהלומי גלם. אנו נוטים לצפות עליה כזו בתום המיתון הנוכחי".

בתשובה לשאלה לגבי חולשתם הכלכלית של בעלי הסייטים בתקופת ההאטה הנוכחית ענה פני כי הוא סבור שבעלי סייטים הם עמוד תווך בתעשיית היהלומים וכי קשריהם  ויחסיהם נפרסים על פני התעשייה כולה; "אין שום סיבה להניח כי החוליה החלשה בשרשרת" אמר פני.

עם המבט ליום שאחרי ההאטה הכלכלית הגלובלית פני הוסיף ואמר כי הוא רואה בתקופת המשבר הכלכלי אפשרויות חיוביות רבות בעיקר בכל הקשור לארגון מחדש של קבוצת החברות, התייעלות של מכרות החברה, פיתוח שווקים חדשים וגישות שיווק חדשות, צמצום עלויות וחיזוק הקשר עם בעלי הסייטים.

את הראיון המלא בשפה אנגלית ניתן למצוא כאן.