איסטנבול 2009 ננעל: החוקה עברה רענון

איסטנבול 2009 ננעל: החוקה עברה רענון

הקונגרס השנתי של קונפדרציית התכשיטנים העולמית נחתם ביום ג' 5.5.09 באיסטנבול. ועדת היהלומים החליטה כי תוקם קבוצת עבודה שתדון בהגדרתם של יהלומי מעבדה.

ביומו האחרון של הכינוס השנתי של ה- CIBJO באיסטנבול התקבלו החלטות חוקתיות מרחיקות לכת. האסיפה הכללית אישרה פה אחד שינויים המעניקים זכות הצבעה לחברים המייצגים גופים מסחריים. למרות עדכון החוקה נשמרה זכות הבכורה של התאגדויות לאומיות.


נשיא הקונפדרצייה, גאאטנאו קאואליירי (Gaetano Cavalieri) נאם בפני האסיפה הכללית וסיכם את הכינוס באומרו כי "החוקה עברה רענון בכדי להתאימה לתמונת המצב בשוק הבינלאומי ולהגן על הזכויות והאינטרסים של כל החברים בארגון. בנוסף, החוקה שונתה בכדי לאפשר ל- CIBJO למלא את משימתו בשמה של תעשיית התכשיטים הגלובלית כולה".


מאוחר יותר נבחר ד"ר קאואליירי לתקופת כהונה נוספת. בכירים נוספים שנבחרו הם: שני סגני נשיא ריצ'ארד פאפלאו (Peplow) ורונאלד נאפטאל (Naftule) וראש המחלקה הכלכלית אלן כריסטאן (Christen).


וועדת היהלומים של קונפדרצייה קיימה דיון בנושא הגדרתם וקטלוגם של יהלומי מעבדה. בדיון התקבלה הצעתו של יו"ר הוועדה, אודי שיינטל, כי תוקם קבוצת עבודה רחבה אשר תגיע להסכמה בדבר הטרמינולוגיה והקטלוג של האבנים. קבוצת העבודה תורכב מכל נציגי התעשייה ותוועץ במגוון רחב של ארגונים ובכללם ארגוני צרכנים. יחד עם זאת, הוחלט כי לעת עתה התואר "סינטטי" הוא ההולם ביותר יהלומים שאינם טבעיים.


אחד מרגעי השיא של הכינוס נרשם בעת השקת המדריך הראשון מסוגו לאבנים ומתכות יקרות. מידע נוסף  על המדריך ניתן לקרוא כאן. ועדת האבנים הצבעוניות הציגה את מדריך אבני האודם והספיר אשר מיועד לקמעונאים הפעילים בתחום וועדת הגמולוגיה הציגה מדריך לניהול ותפעול טכני של מעבדות גמולוגיות.