יהלום גלם כחול ונדיר במשקל כ-30 קרט יוצג בשבוע הגלם הבין לאומי

יהלום גלם כחול ונדיר במשקל כ-30 קרט יוצג בשבוע הגלם הבין לאומי

לדברי חברת קורה אינטרנשיונל, האבן ששוויה עומד על כ-25.5 מיליון דולר היא בעלת פוטנציאל להניב מלוטש בעל ערך וחשיבות גבוהים במיוחד
יהלום בצבע כחול עז (Vivid Blue) במשקל של 29.6 קרט, שהופק על ידי חברת פטרה יהלומים במכרה קולינן בדרום אפריקה, יוצג לראווה במהלך שבוע הגלם שייפתח ביום ראשון הקרוב בבורסה. חברת קורה אינטרנשיונל (Cora International), שרכשה את הגלם לאחר מכרז תחרותי במיוחד במחיר של כ-25.5 מיליון דולר, נעתרה לבקשת הבורסה והסכימה להציג את היהלום הנדיר ב שבוע הגלם.

                      
                           
האבן מתאפיינת בצבע כחול עז צלול ויחודי עם טון, רוויה ובהירות יוצאות דופן ויש לה את הפוטנציאל להניב מלוטש בעל ערך וחשיבות גבוהים במיוחד. יהלומים כחולים הם בין היהלומים הנדירים והנחשקים ביותר בעולם, ומכרה קולינן ידוע כמקור החשוב ביותר בעולם ליהלומים כחולים.
 
נשיא הבורסה - שמואל שניצר, אמר: "המהדורה הראשונה של שבוע הגלם הבין לאומי מתקיימת בהשתתפות חברות הכרייה המובילות בעולם ובהן דה בירס, אלרוסה, ריו טינטו ואחרות. היהלום הכחול של קורה, הוא היהלום שבכתר שבוע הגלם הבין לאומי, שיכלול בנוסף סחורות במאות רבות של מיליוני דולרים, המחזקים את מעמדה של בורסת היהלומים הישראלית על מפת הגלם העולמית." 
 
חברת קורה אינטרנשיונל הנמצאת בניו יורק נחשבת לאחת מחברות היהלומים המובילות בעולם המתמחות בחיתוך וליטוש יהלומים גדולים וחשובים. בעבר ליטשה קורה את ה-Sundrop, יהלום יוצא דופן בצורת אגס במשקל 110 קרט.