לא כל היהלומים נוצצים

לא כל היהלומים נוצצים

טבעת שנרכשה ב-13 פאונד מוצעת למכירה בסכום אדיר במכירה פומבית
אוהבים שווקי פשפשים? מכירות צדקה? אולי גם לכם יהיה מזל כמו לגברת לונדונית אחת, ששומרת על האנונימיות שלה, כמובן. לפני כ-30 שנים קנתה הגברת טבעת במכירת חצר במזרח לונדון. כמו המוכרת, גם היא חשבה שמדובר בטבעת המעוטרת בזכוכית גדולה, פשוטה וחסרת ייחוד.
במשך שנים היא הלכה עם הטבעת לכל מקום, ולא חשדה שמדובר בתכשיט יקר ערך. אבל יום אחד מוכר בחנות תכשיטים הביט בטבעת ואמר לה שייתכן ומדובר בדבר האמיתי. האישה מיהרה לקבוע פגישה בסות'ביס לונדון ושם, לאחר בדיקה, התגלה לה – מדובר ביהלום אמיתי, כ-26 קראט משקלו, והוא צפוי להשיג סכום של כ-450,000 במכירה פומבית שתיערך ביולי השנה.
ג'סיקה וונדהאם, מנהלת מחלקת התכשיטים של סות'ביס לונדון, מסבירה מדוע אף אחד לא ידע שמדובר ביהלום אמיתי עד היום: "הטבעת נוצרה במאה ה-19. באותה תקופה חתכו וליטשו יהלומים בצורה אחרת. הרעיון היה לשמור כמה שיותר על משקלו של היהלום, ולא על הברק והזוהר שלו. הליטוש המיושן, הקרוי Cushion, לא מחזיר היטב את האור. סביר להניח שלאחר שהטבעת צברה קצת אבק, הזוהר של היהלום הועם לגמרי, ומי שלא מבין בתחום לא היה יכול לשער שמדובר בתכשיט יקר ערך".
מי הזמין את הטבעת המקורית, ואיך היא התגלגלה למכירת חצר – את זה אנחנו לא יודעים. אבל לבעלת הטבעת זה כנראה לא משנה. המזל שיחק לטובתה.
 
(תמונה באדיבות מכון היהלומים הישראלי)