תקציב השיווק של דה בירס ל-2017 בשיא מאז 2008

תקציב השיווק של דה בירס ל-2017 בשיא מאז 2008

החברה תשקיע 140 מיליון דולרים בחיזוק מותגי התכשיטים שלה - Forevermark ו-De Beers Jewellers
כחודשיים אחרי שחברות ה-DPA הודיעו על הגדלה משמעותית של תקציב הפרסום והשיווק שלהן, מכריזה דה-בירס כי תקציב השיווק בכולל שלה לשנת 2017 יגיע ל-140 מיליון דולרים - התקציב הגדול ביותר מאז 2008.
מרבית התקציב יושקע באמצעי שיווק בארה"ב, הודו וסין - שלושת השווקים העיקריים של החברה.
היהלומים כמוצר צריכה של העשירון והאלפיון העליון מיצבים בפני תחרות קשה. צעירים רבים מעדיפים להשקיע את כספם במוצרי אלקטרוניקה חדשים ויקרים, בסעודות גורמה ובטיולים ליעדי דה-לוקס. למרות שדה בירס מדווחת על עלייה ברכישות אבני חן מבחינה כמותית, הרי שהמחירים עצמם לקראט נמצאים בירידה. בכתבה שפורסמה באתר הבורסה בשבוע שעבר (bit.ly/millenialzed), צוטט ברוס קליבר, מנכ"ל החברה, באמרו שהחברה שמה דגש על חיזוק התדמית של יהלומים בקרב קניינים צעירים ("מילניאלז"). בראיון לאתר Bloomberg אמר סטפן לוסייה, מנהל השיווק של דה בירס, כי החברה לא יכולה לקחת כמובן מאליו את צמיחת השוק, וכי עליה לפעול להגדלת ההוצאות על השיווק מעמדה חזקה.
צמצום תקציב השיווק של דה בירס נבע, בין השאר, מהרגולציות שהוחלו עליה בשנות ה-2000. החברה, שהנתח שלה בעוגת היהלומים קטן משמעותית, לא הסכימה להוציא כסף על קמפיינים שיועילו גם למתחרותיה, וקיצצה כמעט בחצי את התקציב.
ההחלטה המשותפת של כל חברות ה-DPA הניעה את דה בירס להגדיל את התקציב, שרובו יופנה לחיזוק המותגים Forevermark ו-De Beers Diamond Jewellers,הנמצאים בבעלות דה בירס, וחלקו הקטן לשיווק כללי במסגרת ה-DPA.