שרין טכנולוגיות נגד חברה הודית שהשתמשה ברמייה בתוכנת Galaxy

שרין טכנולוגיות נגד חברה הודית שהשתמשה ברמייה בתוכנת Galaxy

חברת שרין טכנולוגיות הישראלית ( Sarine Technologies Ltd ) הוציאה הודעה לפיה היא פועלת, יחד עם חברת הבת שלה גאלאטאה (Galatea), ומגבירה את צעדי האכיפה כנגד חברה הודית.

לטענת שרין טכנולוגיות החברה ההודית הונתה אותה בשימוש לא מדווח בתוכנת המיפוי והסריקה גלאקסי (Galaxy), טכנולוגיית הדגל של גאלאטאה.

שרין דיווחה כי גאלאטאה פועלת כנגד חברת עיבוד והפקת היהלומים הגדולה בהודו, שיושבת בעיר סוראט, על כך שלטענתה דיווחה במתכוון על משקלים מופחתים ולא מדויקים של היהלומים הבלתי מלוטשים שעובדו, וזאת על מנת לשלם לגאלאטאה תשלום קטן יותר בעבור שימוש בתוכנת הגלאקסי של החברה.

"במהלך ביקורת שערכנו ליצרן במטרה לבדוק את עבודתו עם תוכנת גלאקסי, אובחנה אי התאמה במהלך תקופה ארוכה בין כמות היהלומים הבלתי מלוטשים שנסרקו באמצעות התוכנה לבין הכמות שדווחה לחברתנו ככזו שנסרקה", כך פרסמה שרין בהודעה לעיתונות.

"דיווח זה הוביל לכך שהחברה שהשתמשה בשירות שילמה פחות משהייתה אמורה לחברת גאלאטאה. לאחר חקירת עומק פנימית שבוצעה, גאלאטאה הגיעה למסקנה שדיווח שקרי זה היה במכוון על מנת להימנע מהתשלום אותו הייתה אמורה החברה שהשתמשה בשירות לשלם. כמו כן, בידי גאלאטאה מצוי מידע אמין ובלתי הפיך שמראה על הטיית הדיווח באמצעות תוכנת גלאקסי".

"עם הגילוי על כך, חברת גאלאטאה חסמה באופן מסודר את אותו יצרן מהשימוש במערכת גלאקסי. חשוב לנו להדגיש, שעל אף העובדה שהתקיים כאן שימוש בלתי חוקי בתוכנה שלפרק זמן קצר הצליח ליצור רושם מוטעה אודות משקל היהלומים שנסרק, תוכנת המעקב והפיקוח של גאלאטאה הצליחה להתחקות אחר ההונאה, ויש בידינו הוכחות שאינן ניתנות להפרכה על הונאת תוכנה זו ומידע מספק בנוגע לדיווח הלקוי".

כאשר בעלי אותה חברה עומת מול אנשי גאלאטאה, הוא טען שמנהל בכיר בחברתו הוא האחראי לאותה מניפולציה שהובילה להונאה. בכוונת גאלאטאה לנקוט בהליכים משפטיים הולמים כנגד אותה חברה בכללותה ובפרט כנגד המעורבים בהונאה, לרבות הבעלים. מטרת אותם הליכים היא לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו מתוצאה מאותה הונאה. בנוסף, מתכוונת החברה לפעול בתוך מוסדות תעשיית היהלומים ההודית והעולמית על מנת לחשוף את אותן מעשי הונאה. פרטים נוספים אודות עניין זה, לרבות חשיפת שמה של החברה שביצעה את ההונאה, יפורסמו על ידינו לאחר שתוגש תביעה מסודרת כנגדה במהלך השבועות הקרובים".

"קבוצת שרין נוקטת בצעדים יזומים ובפעולות תוקפניות במטרה להגן על קנייננו הרוחני, גם למול יצרנים המפרים את ההסכם מולנו", כך מנכ"ל קבוצת שרין, דוד בלוק. "כל שימוש מוטעה ולמטרות הונאה בכל אחד ממוצרי גאלאטאה או קבוצת שרין לא יעבור על ידנו לסדר היום".