אין זוכים במכרז של אלרוסה לחידוש הכרייה במכרה מיר

אין זוכים במכרז של אלרוסה לחידוש הכרייה במכרה מיר

ענקית כריית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה הודעה בנוגע לתוצאות ההצעות שקיבלה לחידוש עבודות הכרייה באתר מיר הנמצא ברפובליקת סאחה הסיבירית. המכרז נוהל כתחרות על ידי ועדה מטעם החברה. בתחרות הגיעו שתי הצעות למקום השני ופרויקט נוסף למקום השלישי. הוועדה לא מצאה הצעה טובה דיו מבחינת אלרוסה. מתוך 33 הצעות שהוגשו בשלב הראשוני של התחרות, עשר בלבד עברו לשלב הסופי.


כל הפרויקטים המשתתפים נבחנו לפי היבטים מדעיים וטכנולוגיים, במטרה לבדוק האם הפתרונות שהובאו על ידי המציעים מתאימים למכרות ולסטנדרטים בני זמננו, מידת הבטיחות, סבירות ההצעה ומידת הכדאיות הכלכלית שלה.



"הרעיון העומד בבסיס הפתרונות שהוצעו הוא מניעה של חדירת מי תהום לאזורי העבודה במכרה", מסביר המהנדס הראשי של אלרוסה, אנדריי צ'רפנוב (Andrey Cherepnov), ששימש גם כסגן יו"ר וועדת התחרות. "לדעת הוועדה, הפתרונות שהועלו היו המתאימים ביותר בהיבטים של בטיחות באתרי העבודה ושיקולי עלות למול תועלת. יחד עם זאת, לא מצאנו אף לא אחת מההצעות מתאימה ולכן לא הענקנו את המקום הראשון. מטרתנו הבאה היא לאגד את כל הפתרונות היותר מוצלחים שהובאו בפנינו לכדי פתרון אחד מוצלח ומתאים שיאפשר את חידוש עבודות הכרייה".


צ'רפנוב הוסיף שזה יוצג בכנס שייערך ב – 25-26 באפריל במוסקבה.


אלרוסה תשלם כמיליון רובל (160 אלף דולר) לכל אחד מהפרויקטים שסיים במקום השני. הפרויקט שסיים במקום השלישי יקבל 500 אלף רובל. יתר שבעת הפרויקטים שהגיעו לשלב הסופי יקבלו 100 אלף רובל כל אחד.


כזכור, העבודות במכרה מיר הופסקו לאחר תאונת עבודה אשר הובילה למותם הטראגי של שמונה עובדים.