ירידה של כ-10% במימון ענף אבני החן והתכשיטים בהודו

ירידה של כ-10% במימון ענף אבני החן והתכשיטים בהודו

על פי דיווחה של GJEPC (המועצה לקידום ייצוא אבני חן ותכשיטים של הודו), המימון הבנקאי לענף אבני החן והתכשיטים של הודו ירד ב-10% מאז חודש אפריל. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא תנאי הלוואות קפדניים ביותר, כאשר במקביל ניתן לראות גם ירידה משמעותית בייצוא בהודו.
בחודשים אפריל-יוני ב- 2018 עמד הייצוא בהודו על 10.1 מיליארד דולר לפני החזרים, זאת לעומת 11.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד- ירידה של 8.84%, לפי פרסום המועצה. כמו כן, הוטלו דרישות חדשות מצד ספקי האשראי בהודו, הפוגעות ביחסים של הסוחרים ההודים עם הלקוחות שלהם ומגבילה את ההתנהלות העסקית הרגילה. מלווים המציעים "ניכיון" (מתן מקדמה לחברות על חשבונות לא משולמים של לקוחותיהם) מתעקשים יותר ויותר "לנקות" את כל החשבוניות הרלוונטיות. לווים חייבים לתת חשבוניות לבנק שלהם, אשר שולח את המסמכים אל הבנק של הקונה. המוכרים מקבלים תשלום והקונים מקבלים את הסחורה, רק לאחר אישור חברות האשראי. התהליך המסורבל מקשה ומשבש הן את הקשרים העסקיים והן את תזרים המזומנים, ומשפיע מאוד על יציבותו של השוק. בנוסף להעברת החשבוניות דרך הבנקים, עלויות המימון עברו עליה משמעותית וזאת עקב ביטול הטבות בין השאר על דמי השומה ונוספות.
יו"ר המועצה, פרמוד אגרואל התייחס לירידה במימון ואמר "התעשייה עדה למשבר, הבנקים קיצצו את ההלוואות לסוחרים ודורשים בטחונות ותיעוד נרחב. אנו במועצה פועלים להנחיל אמון בקרב בעלי עניין מרכזיים ולכן עוברים שורה רחבה של רפורמות. אנו מקווים שהממשלה תתערב ותביא הקלה מסוימת לתעשייה שלנו, התורמת 7% לתמ"ג ומייצאת כ-41 מיליארד דולר".
במהלך חודש מאי, ה-GJEPC נקטה במספר צעדים על מנת להתמודד ברמה מערכתית עם המשבר. הושקו פלטפורמות דיגיטלית עם אלגוריתמים למיפוי זהות הלקוחות, ופורסם מסמך מדיניות המתאר כיצד תעשיית התכשיטים והבנקאות יכולה להפחית את הסיכון במתן מימון. אחת הסיבות להידוק הכללים של ספקי האשראי הייתה שערורייה שהתרחשה בינואר האחרון. על פי החשדות, המיליארדר ההודי ניראב מודי גנב מהבנק הממשלתי פנג'אב נשיונל בנק כ-1.8 מיליארד דולר. מאז המקרה, מוסדות פיננסיים בהודו דורשים רמות ביטחונות גבוהות מהרגיל.