משלחת מוצלחת של הבורסה בענקית הכרייה אלרוסה במוסקבה

משלחת מוצלחת של הבורסה בענקית הכרייה אלרוסה במוסקבה

נשיא הבורסה יורם דבש עמד בראש המשלחת יחד עם בכירים ו-28 בעלי חברות יהלומים מובילות. שיא הביקור היה פגישה בלשכת מנכ"ל אלרוסה, שלא הסתיר את התלהבותו מהבורסה, ה"תוססת והמגוונת ביותר שראיתי" ואמר כי הם בוחנים השקעה באחד הסטראט אפים בחממה

משלחת חשובה ומכובדת של בורסת היהלומים יצאה יחד עם 28 בעלי חברות יהלומים מובילות בישראל, למפגש עם בכירי ענקית הכרייה אלרוסה במוסקבה רוסיה. נשיא הבורסה יורם דבש עמד בראש המשלחת. לביקור חשיבות רבה בחיזוק הקשרים העסקיים ושיתוף הפעולה עם ענקית הכרייה מתוך מטרה להגדיל את כמות הסחורות הנכנסות לישראל וייצואן לעולם.

הפגישה החשובה ביותר התקיימה בלשכתו של מנכ"ל אלרוסה מר סרגיי איבנוב, שבירך על הגעת המשלחת. הנשיא דבש הדגיש בדבריו כי היום, כידוע, ישנה צניחה במכירות הגלם. לכן דווקא בתקופה כזו, כשרבים מהקונים בורחים, כשעשרות בעלי עסקים רציניים בארץ באים ואומרים לאלרוסה "אנחנו רוצים לעבוד אתכם", זוהי אמירה אמיצה ומשמעותית.

"בכך אנחנו מראים את העוצמה של היהלומן הישראלי", אמר דבש, "שהוא בעל ידע טכנולוגי ומקצועי רב, הוא הרבה פעמים כבר דור שני ושלישי בענף, יש לו עומק פיננסי והוא רוצה לקנות מכם גלם בעיקר בתקופות הקשות. גם אני כנשיא וכאיש עסקים רואה בכך הזדמנות ולא משבר ואנחנו מאמינים בשיתוף פעולה שלכם".

 

יורם דבש עוד סיפר כי ציפה שכ-10-15 בעלי עסקים יצטרפו למשלחת ולהפתעתו הגיעו 28, ואף יכלו להגיע הרבה יותר, אילולא נאלצו להגביל את הכמות.

מר איבנוב שיבח את הבורסה הישראלית וסיפר כי כשבא לבקר בארץ נדהם, אמר כי לא ראה בורסה כל כך מיוחדת, תוססת ומגוונת כמו שלנו, אמר כי "החממה הטכנולוגית מדהימה, וכנראה שנשקיע באחת החברות שם", וכן התלהב ממרכז המכרזים, מהמרכז הטכנולוגי ומשיתוף הפעולה של מכון היהלומים עם ג'יימס אלן ואמר כי הם בהחלט מעוניינים לחזק את שיתוף הפעולה.

בנוסף לכך, המפקח על היהלומים דני טל אמר כי מאז שהענף חתם על הסכם עם רשות המיסים, הוא הרבה יותר שקוף וזוכה לשיתוף פעולה עם הממשלה באופן שוטף. אחד הצעדים המשמעותיים שהענף עבר הינו הטמעת תהליכים רגולטוריים משמעותיים וזהו הכר היציב והחשוב ביותר להגדלת המסחר הבינלאומי בין חברות מסודרות. מנהלת בנק איגוד במתחם הבורסה כי הענף עבר שינויים משמעותיים והיא מייחלת להגדלת הפעילות המסחרית. עוד בירכתי על יחסי המסחר בין מנהיגי מדינת ישראל לרוסיה, בנימין נתניהו וולדימיר פוטין ואנחנו צריכים ללמוד מהם על כך.

 

לאחר הדיון, המשלחת קיימה סיור מרתק באתר התפעולי של חברת אלרוסה ולמדה את תהליך שרשרת האספקה של החברה. 

בערב זכתה המשלחת לקבלת פנים חמה בבית שגריר ישראל במוסקבה מר גרי קורן, יחד עם הנספח הכלכלי מר יקיר דווידזון ובכירי חברת אלרוסה.

הנשיא דבש אמר: "כולי תקווה ואמונה כי הביקור יישא פירות ויביא פרנסה טובה לכולנו". הוא הודה לשגריר, לנספח הכלכלי ולמפקח דני טל על מאמציהם בהוצאה לפועל של הביקור ועל תרומתם בהצלחתו, וכן למשרד החוץ ומשרד הכלכלה, לבועז מולדבסקי יו"ר מכון היהלומים, למנכ"ל הבורסה ערן זיני וסמנכ"ל הבורסה ישראל וונצובסקי על ארגון מעולה ולחברי המשלחת על הירתמותם לנסיעה, על האווירה הטובה והפרגון ההדדי.