JCK: נשיאי בורסות ישראל וארה"ב בשת"פ למען יהלומים טבעיים

JCK: נשיאי בורסות ישראל וארה"ב בשת"פ למען יהלומים טבעיים

תערוכת לאס וגאס תינעל היום. הנשיא דבש נועד עם רפפורט ונשיאי בורסות נוספים: נפעל לשנות את החלטת ה-FTC בנוגע להגדרת האבנים הסינתטיות

היום תינעל תערוכת וגאס, שהיא הגדולה והחשובה באמריקה (ואולי בעולם כולו).


תערוכה זו מאפשרת לנו לא רק לעשות את מה שכולנו אוהבים (לקנות, למכור ולהרוויח) אלא גם להיפגש פנים אל פנים עם קונים, ספקים, חברים ועמיתים למקצוע מכל העולם.

הנושא המרכזי שעלה כמעט בכל המפגשים האלה היה מאמר משמעותי בנושא האבנים הסינתטיות, שפרסם מרטין רפפורט ערב פתיחת התערוכה - מאמר שבא במקביל לבקשתו של רפפורט לדון ולהצביע בשני נושאים חשובים:
1. האם יש ליצור מחירון ייעודי לסינתטיות.
2.האם יש צורך להקים אירגון בינלאומי חדש שיוביל את ענף היהלומים העולמי.
 
 

 

נשיא הבורסה יורם דבש מסר כי "הסוגיות הללו הן מהותיות ושמחתי מאד להוביל, יחד עם נשיא הפדרציה, מהלך שאיחד את כל החברים להצבעה משותפת וחד משמעית נגד פרסום מחירון ייעודי לסינתטיות. במקביל, היה לי חשוב לקבוע פגישה אישית עם מרטין רפפורט כדי להבין ממנו מה עומד מאחורי המאמר שהוא פרסם ומה עמדתו ביחס לשאלות שהעלה לדיון. היה לי חשוב לשמוע ממנו גם רעיונות חדשים כיצד ניתן לשתף פעולה כדי למנוע את הדיסאינפורמציה וחוסר השקיפות בהם נוהגים חלק מיצרני הסינתטיות".

לפגישה עם רפפורט הצטרפו לנשיא דבש שני נשיאי בורסות נוספים, משה סאלם ואלכס פופוב. לאחר שיחה ארוכה ופתוחה, הובהר מעל לכל ספק שרפפורט תומך חד משמעית ביהלום הטבעי ולדבריו אין לו כל כוונה לפרסם מחירון לסינתטיות.

תוצאות הסקר של רפפורט

בפגישה זו, שהתקיימה אתמול, לפי מר דבש, הם קיבלו גם החלטה לפעול בשיתוף פעולה של הבורסות של ארה"ב וישראל ביחד עם רפפורט ובעזרת חברי קונגרס אמריקאים וגורמים נוספים, כדי לחזור ל-FTC ולנסות לשנות את ההחלטה המוטעית שהתקבלה לפני מספר חודשים בנושא הגדרת הסינתטיות.

"אין לי ספק שזהו שיתוף פעולה הכרחי ומתבקש ואני תקוה שנוכל להחזיר את ההגדרה הנכונה שהיתה ליהלומי מעבדה סינתטיים וזאת כדי למנוע הטעיה של הלקוחות ופגיעה בענף", אמר יורם דבש.

בהמשך לפגישה, נערך אתמול גם כנס שאותו יזם רפפורט ובו הוצגו תוצאות המשאל שהוא ערך בסוגיות הבוערות שעל הפרק (מחירון לסינתטיות כן/לא וכו'). התוצאות שהוצגו בכנס תאמו לחלוטין את עמדת הנשיאים והן היו חד משמעיות:

79% מהנשאלים מתנגדים לפרסום מחירון לסינתטיות.
74% מתנגדים לכך שרפפורט יפרסם מחירון ייעודי לסינתטיות.
88% תומכים בכך שיהיה גילוי נאות לכל טיפול מכל סוג שהוא.
ו- 85% מהנשאלים תומכים בהקמת ארגון בינלאומי חדש שיפעל לקידום היהלום הטבעי.

 
 

"התוצאות האלה מביאות לידי ביטוי את הרוח הנושבת בענף היהלומים העולמי בתקופה זו ואין לי ספק שדווקא בתקופה מאתגרת ומורכבת זו, חשוב שכולנו בתעשיית היהלומים נשלב ידיים ונפעל, ביחד עם כל גורם שיכול לעזור, כדי לקדם את הענף. נמשיך לעקוב וליזום ולפעול בכל דרך למען ההפרדה המוחלטת בין יהלומים טבעיים לסינתטיים", סיכם הנשיא דבש.