נבחרת הבוררים של בורסת היהלומים הישראלית

נבחרת הבוררים של בורסת היהלומים הישראלית

נבחרת הבוררים של בורסת היהלומים הישראלית
כמיטב המסורת קיימה בורסת היהלומים כנס הוקרה, בו חולקו תעודות הוקרה לבוררים

הכנס שהתקיים אתמול, יום א', ה- 19.1.2020 במעמד יורם דבש נשיא בורסת היהלומים הישראלית, שר המשפטים לשעבר פרופ' דניאל פרידמן, עו״ד גדעון פישר, יו״ר הוועדה המשפטית אייל פרוכטר, בכירי הענף והזרוע המשפטית של הבורסה.
כבכל שנה, הכנס נועד להודות לבוררים שעושים את מלאכתם בהתנדבות מלאה ומשקיעים שעות עבודה רבות במטרה לספק צדק לקהילת היהלומנים.

אחד המוסדות המפוארים והמכובדים של בורסת היהלומים הוא מוסד הבוררות, אשר פסיקותיו עמדו בהצלחה רבה במבחן המערכת המשפטית הישראלית. מוסד הבוררות הינו מוסד מקצועי המשמש תחליף להתדיינות ארוכה בבתי המשפט במחלוקות מסחריות בין יהלומנים, בתחום העיסוק ביהלומים, כאשר הבוררים הדנים במחלוקות אלו הינם יהלומנים, חברי בורסת היהלומים. 

המעמד החשוב  של מוסד הבוררות של בורסת היהלומים מהווה את אחד מהמסודות היחידים בעולם שיש לו ערכאה משפטית פנימית כל כך חזקה וכל כך אמינה, מהירה ויעילה מוסד הבוררות 

המערכת המשפטית הפנימית הזו מורכבת מיסודות יציבים וחזקים והתשתית האנושית החשובה ביותר שלה היא נבחרת הבוררים שנדרשים להכריע בכל הסוגיות העומדות על הפרק. ניתן לומר בגאווה גדולה כי לא לחינם הפך מוסד הבוררות של ענף היהלומים לשם דבר.