לוגו
לזכרם
הנצחת חברי בורסת היהלומים

בן שפרמן ז"ל

הנשיא הראשון

בן שפרמן ז"ל
לידה: 1896
פטירה: 1974
שנותיו כפעיל ציבור: 1942-1951
בן שפרמן נולד בשנת 1896 בבזל, שוויץ, למשפחה שהגיעה לשוויץ בראשית המאה ה – 19 ממזרח פרוסיה (קניגסברג). המשפחה עסקה בתעשייה, בכימיקלים, ברוקחות ובתחומים דומים. כמו כן עסקה גם בפלסטיק עם תחילת פיתוחו.

משפחת שפרמן הייתה פעילה בראשית פיתוחו של ענף החשמל במזרח התיכון, לרבות במצרים ובארץ ישראל (Palestine Electric Company).

בראשית חייו המקצועיים היה בן שפרמן פעיל בשילוח ימי (German Levant Line), בבנקאות (לרבות אגודה ארצישראלית בע"מ, לימים – בנק אגוד) ובייצור נייר. הוא היה פעיל בראשיתה של ההתיישבות היהודית בארץ ישראל בשנות השלושים והארבעים וברכישת קרקעות מבעלים ערביים וטורקיים (יערות הכרמל, קרית אתא, פרדסים בפרדס חנה) שרובן הולאמו על ידי המדינה עם היווסדה.

בן שפרמן היה פעיל בייצור יהלומים בארץ ישראל משנת 1942, כשותף של אשר דסקל במפעל יהלומים בנתניה. הוא היה הבעלים של טרוסט יהלומים בע"מ – בית חרושת ליהלומים במגרשי התערוכה, תל אביב.

בן שפרמן עסק בפעילות ציבורית מראשית דרכו בענף היהלומים הארצישראלי. הוא היה חבר במועדון היהלומים הישראלי וכיהן כנשיא הראשון של "אגוד אקספורטרים ליהלומים מלוטשים בארץ ישראל", שקם מכוח חוק מנדטורי כארגון עבור יצואני היהלומים. הוא התפטר מתפקיד זה ב – 1946, כאשר נבחר לכהן כנשיא הראשון של בורסת היהלומים א"י, שפעל להקמתה.

כיהן כנשיא הבורסה עד שנת 1951 ובשנת 1952 היגר לקנדה ומאז חילק את זמנו בין קנדה למדינת הולדתו – שוויץ. במהלך חייו בקנדה עסק בפעילויות שונות, לרבות נדל"ן והשקעות בתחנות כוח חשמליות.

בן שפרמן נפטר בשנת 1974 במונטריאול, קנדה.
candle_icn
ת.נ.צ.ב.ה
candle_icn
הודלק בתאריך 25/10/2022 13:01
candle_icn
הודלק בתאריך 25/10/2021 11:57
candle_icnיהי זיכרו ברוך
הודלק בתאריך 19/09/2021 14:50 על ידי אורי
candle_icn
הודלק בתאריך 09/03/2021 14:12

הנהלת בורסת היהלומים הישראלית בע"מ , נרתמה למפעל הנצחה אינטראקטיבי של חברי הבורסה ז"ל, באמצעותו אנו ממשיכים ללוות את המשפחות השכולות ולנצור את זיכרם של חברינו.
התוכן שמועלה באתר נלקח מחומרי הארכיון שהקיימים בבורסת היהלומים הישראלית בע"מ, אם נפלה טעות בתוכן שפורסם, אנא הודיעו לנו ואנו נשתדל לתקנה במהירות.
בשלב ראשון הוכנסו שמות החברים שנפטרו והועלו התמונות שהיו בידינו.
אנו מזמינים משפחות וחברים המעוניינים בעדכון פרטים בדף ההנצחה, להעביר חומרים רלוונטיים (תמונות וטקסטים) באמצעות טופס עדכון פרטים
*עדכון הפרטים באתר כפוף לאישור הבורסה
יהי זכרם ברוך!