לוגו
לזכרם
הנצחת חברי בורסת היהלומים

דסקל אשר ז"ל

דסקל אשר ז"ל
פטירה: 06/07/1990, י״ג בתמוז תש״ן
חבר בורסה משנת: 1948
בשנת 1937 עלה אשר דסקל לארץ ישראל עם משפחתו ועם מכונות לעיבוד יהלומים. מיד עם בואו הקים בפתח תקוה את מפעל היהלומים הראשון בארץ ישראל יחד עם בן דודו צבי הרשל רוזנברג. מרבית תלמידיהם הפכו למובילים בענף היהלומים בארץ. בשנת 1939 הקים את מפעל אבן היסוד בנתניה, ובשיא ההצלחה של המפעל הועסקו בו כ-200 עובדים. במהלך השנים הקים מפעלים נוספים בבני ברק ירושלים ואשקלון. אשר דסקל קבל אות יקיר תעשיית היהלומים בשנת 1988 בטכס הראשון, והוזמן גם לשני. ב-1989 קבל אות סוללי הדרך מבורסת היהלומים, "ראשון מייסדי התעשיה"
candle_icn
ת.נ.צ.ב.ה
candle_icn
הודלק בתאריך 14/02/2022 18:49 על ידי יובל אשר
candle_icnבקיץ -1987 נפגשתי עם סבי אנשל אשר דסקל בבורסת היהלומים והוא לקח אותי למוזיאון היהלומים שנפתח שנה קודם לכן. מטרת הביקור היתה להראות לי את האבן שהוא השאיל למוזיאון והיתה בתצוגה.
זו האבן הראשונה שנחתכה ולוטשה במפעל היהלומים הראשון בארץ ישראל בשנת 1937, בפתח תקוה. סבי היה איש חזון שעלה לארץ מאנטוורפן והביא איתו על האוניה את מכונות החיתוך והליטוש להקמת המפעל הקטן הראשון, שממנו התפתחה תעשיה עצומה שבמשך שנים רבות היתה יצואן מספר אחת של ישראל. ב-6 ליולי ימלאו 31 שנים לפטירתו. יהי זכרו ברוך.
הודלק בתאריך 05/07/2021 22:22 על ידי נורית אשר וגנר

הנהלת בורסת היהלומים הישראלית בע"מ , נרתמה למפעל הנצחה אינטראקטיבי של חברי הבורסה ז"ל, באמצעותו אנו ממשיכים ללוות את המשפחות השכולות ולנצור את זיכרם של חברינו.
התוכן שמועלה באתר נלקח מחומרי הארכיון שהקיימים בבורסת היהלומים הישראלית בע"מ, אם נפלה טעות בתוכן שפורסם, אנא הודיעו לנו ואנו נשתדל לתקנה במהירות.
בשלב ראשון הוכנסו שמות החברים שנפטרו והועלו התמונות שהיו בידינו.
אנו מזמינים משפחות וחברים המעוניינים בעדכון פרטים בדף ההנצחה, להעביר חומרים רלוונטיים (תמונות וטקסטים) באמצעות טופס עדכון פרטים
*עדכון הפרטים באתר כפוף לאישור הבורסה
יהי זכרם ברוך!