דה בירס: הביקוש העולמי ליהלומים הגיע אשתקד ל-79 מיליארד דולר

דה בירס: הביקוש העולמי ליהלומים הגיע אשתקד ל-79 מיליארד דולר

כך עולה מנתוני דו"ח השנתי על ענף היהלומים העולמי שפרסמה אתמול ענקית הכרייה; מכירות המלוטש בארצות הברית עלו בשנה שעברה ב-7%

הביקוש העולמי ליהלומים צפוי להמשיך ולגדול בטווח הארוך, לאור ההתאוששות המתמשכת בשוק האמריקאי, המהווה את שוק הצריכה הגדול ביותר בעולם לתכשיטי יהלומים, ולאור הצמיחה במעמד הביניים בשווקים מתפתחים כמו סין והודו, כך עולה מנתוני הדו"ח השנתי על ענף היהלומים העולמי, לשנת 2013 שפרסמה אתמול (ד') חברת דה בירס, ומדווח אתר רפפורט. לצפייה בדו"ח המלא לחצו כאן.

בשנה שעברה הגיע הביקוש העולמי ליהלומים ל-79 מיליארד דולר. מכירות המלוטש בארצות הברית עלו ב-7% בעוד שהן בהודו והן בסין צמח שוק היהלומים ב-12% בין השנים 2008 ו-2013.

הדו"ח מזהיר כי בעוד שיהלומים שומרים על הקסם המיוחד שלהם בקרב צרכנים בכל העולם, אין להתייחס לרמות הביקוש העתידיות כמובנות מאליהן. הקטגוריה הכללית עומדת בפני תחרות חזקה ומתוחכמת יותר של קטגוריות יוקרה אחרות, כשחלקם של היהלומים בשוק הפרסום האמריקאי הולך ופוחת מול המתחרים.

מהדו"ח עולה כי, היקף תפוקת הגלם העולמית בשנה שעברה עלה ב-7% לכ-145 מיליון קרט. עם זאת רמות תפוקה אלה נשארו הרחק מתחת לרמות השיא של כ-175 מיליון קרט, שנרשמו בשנת 2005. הדו"ח מדגיש עוד כי הירידה הצפויה בתפוקה ממקורות קיימים לא תענה בתפוקה שתגיע לשרשרת הייצור ממקורות חדשים בשנים הקרובות, וכי היצע היהלומים צפוי להגיע להתייצב במחצית השנייה של העשור, לפני שיתחיל להצטצמם החל משנת 2020.

בשנים הבאות תידרש השקעה נרחבת בתהליך הפקת היהלומים בשל הקושי והמורכבות בכריית יהלומים באזורים נידחים ורחוקים בעולם. השקעה נוספת תידרש בטכנולוגיה, במיתוג, בשיווק ובקביעת תקנים קמעונאיים, כדי שהענף יוכל לשמור על הרמות הקיימות כיום.

עוד חושף הדו"ח כי סין מהווה את שוק היהלומים שצומח הכי מהר בעולם, עם עלייה של כמעט 30% בחנויות התכשיטים שנפתחו במדינה בין 2010 ל-2013. חשיבותם של ערוצי המכירה באינטרנט הולכת ועולה בענף היהלומים. 1 מתוך 6 רכישות יהלומים בארצות הברית ב-2013 נעשו באמצעות הרשת, בעוד שבסין כרבע מחיפושי המידע טרם הרכישה נעשים באינטרנט.

מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה, אמר כי, "הביקוש הצרכני נותר מקור הערך היחידי האמיתי עבור ענף היהלומים. עם העלייה הצפויה בביקוש ליהלומים, לעומת רמות השיא שנרשמו בשנת 2013, נראה כי ההזדמנות לצמיחה היא ברורה. אך אל לנו להתייחס לכך בשאננות. ענף היהלומים ימשיך לאבד נתח שוק לטובת קטגוריות אחרות אם הוא לא ישקיע באופן ניכר בהפקה, בשיווק ובטכנולוגיה."