נציגים בכירים של בנק Multibank מפנמה ביקרו בבורסה

נציגים בכירים של בנק Multibank מפנמה ביקרו בבורסה

נציגי הבנק הגיעו לבורסה כדי ללמוד מניסיונו של ענף היהלומים הישראלי על רקע תוכניות הבנק להיכנס לענף מימון היהלומים ולפתוח סניף בבורסת היהלומים של פנמה

הנהלת בורסת היהלומים הישראלית בראשות נשיא הבורסה, שמואל שניצר, נפגשה ביום חמישי שעבר (20.11.2014) עם נציגים בכירים של הבנק הפנמי Multibank הצפוי לפתוח סניף בבורסת היהלומים של פנמה ולקחת חלק במימון ענף היהלומים במדינה. במהלך הפגישה הציגו חברי הנהלת הבורסה לסגן הנשיא הבכיר לעסקים בין לאומיים, ג'אבייר קאריזו (Javier Carrizo) וסגנית הנשיא לנושאי היענות (עמידה בדרישות הרגולציה, לרבות היענות לנושאים הקשורים במניעת הלבנת הון), מישל מורנו (Michelle Moreno) , את ענף היהלומים הישראלי ועמדו על פעילותו הכלכלית.

נשיא הבורסה, שמואל שניצר, אמר במהלך הפגישה: "לאורך שנים מפריעות סיבות פיסקליות לקיומם של עסקים בין ענף היהלומים הישראלי למדינות באמריקה הלטינית. הבורסה בפנמה היא הזדמנות גדולה בעבורנו, ועל כן נעשה כמיטב יכולתנו כדי לסייע לכם בפעילותכם בפנמה." בסיום הפגישה סיירו האורחים באולם המסחר של הבורסה.

נציגי הבנק הבכירים הגיעו לבורסה כדי ללמוד מניסיונו של ענף היהלומים הישראלי לאור המשוב החיובי שקיבל באחרונה. הביקור התקיים ביוזמתו של יועץ הבנקאות, צבי טבצ'ניק, בעל ניסיון של כ-35 שנים בבנקאות, אשר שניהל את סניף בנק אגוד בבורסה בשנים 2002-2006.

Multibank הוא בנק מקומי הפועל באמריקה הלטינית ולו ניסיון רב שנים באזור הסחר החופשי של פנמה (קולון) לרבות בתחום התכשיטים. לאור פעילותו בתחום זה צפוי הבנק לשכור משרדים בבורסת היהלומים המוקמת של פנמה ולהתחיל לממן גם עסקי יהלומים. הבנק, שנוסד ב-1990, התחיל דרכו כחברת הלוואות בשם Gran Financiera שנוסדה ב-1969 על ידי יהודי ממוצא סורי, כיום בן 93, אלברטו ס. בטש (Alberto S. Btesh) . את דרכו ממשיך בנו, יצחק בטש Isaac Btesh) ), המכהן גם כיו"ר הקהילה היהודית של פנמה.

Multibank הוא הבנק השלישי הפרטי בפנמה. הונו נאמד בכ-3.1 מיליארד דולר. הדירוג שלו ב- Standard & Poor's הוא –AA מקומי ו- BB + בין לאומי. לבנק 30 סניפים בפנמה, 10 סניפים בקולומביה, חברה פיננסית בקוסטה ריקה ונציגות בפרו. הבנק פעיל במרכז ודרום אמריקה וברפובליקה הדומיניקאנית ויש לו קשרי קורספונדנטים עם כ-300 בנקים בארצות הברית, אירופה, ואף בישראל.

באדיבות מגזין "היהלום"