סיכום השבוע שעבר בענף היהלומים העולמי

סיכום השבוע שעבר בענף היהלומים העולמי

מגמת שיפור נרשמה בשוקי המלוטש לאור הביקוש המתמשך בארצות הברית ליהלומים ברמת ניקיון של I1-I2 ; דה בירס מפחיתה את המחירים על הקופסאות

אתר רפפורט מציג סקירה שבועית של ענף היהלומים העולמי נכון לשבוע של ה-18-24 בינואר 2015: מגמת שיפור נרשמה בשוקי המלוטש לאור הביקוש המתמשך בארצות הברית ליהלומים ברמת ניקיון של I1-I2 , אך בטחונם של הסוחרים נפגע על רקע לחץ מצד הקניינים להוריד מחירים. השווקים במזרח הרחוק מגלים סימני זהירות לקראת ראש השנה הסיני, בשל ירידה של 7.4% בתמ"ג של סין.

מפיקת היהלומים, דה בירס, מפחיתה את המחירים על הקופסאות שלה, לאור שיעור דחיית סחורה גבוה של בעלי הסייט אשר מוערך ב-20%-25% מסך הגלם שהוצע בסייט ינואר. חברת היהלומים אוקוונגו ( Okavango ) שבבעלות ממשלת בוצוואנה, מכרה בשנת 2014 יהלומים בהיקף של 3.2 מיליון קרט בשווי של 552 מיליון דולר (168 דולר לקרט).

תפוקת ענקית הכרייה ריו טינטו, ירדה ברבעון הרביעי אשתקד ב-37% ל-2.8 מיליון קרט. תעשיית היהלומים בשוויצריה נפגעה מהשינויים בשער המטבע המקומי. מכירות חנויות רשת קמעונאות התכשיטים מהונג קונג, לוק פוק, ירדו ב-7%. יצוא היהלומים של הודו בדצמבר 2014 נותר יציב ועמד על 1.5 מיליארד דולר. יבוא הגלם להודו ירד ב-13% ל-1.4 מיליארד דולר. מאזן היהלומים נטו של הודו עלה ב-62% ונסגר בגירעון של 314 מיליון דולר. הוו דניאל ( Huw Daniel ) מונה למנכ"ל גילדת הפלטינום הבין לאומית.