זינוק במכירות תכשיטי היוקרה בארצות הברית בחודש ינואר

זינוק במכירות תכשיטי היוקרה בארצות הברית בחודש ינואר

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארצות הברית עלו ב-6.8%; קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים שונים רשמו עלייה של 8.4% במכירות בינואר לעומת עלייה של 4.1% במכירות שרשמו התכשיטנים המומחים.
מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארצות הברית עלו ב-6.8% בחודש ינואר 2017, לעומת השנה שעברה, והסתכמו בכ-5.2 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים שמפרסם הממשל האמריקאי ומדווח אתר IDEX. זה החודש החמישי ברציפות שבו נרשמות עליות משמעותיות, בשונה מהעליות הקלות שנרשמו בחודשים הראשונים של 2016.

הקמעונאים מתחזקים על חשבון התכשיטנים המומחים

התכשיטנים בשוק האמריקאי רשמו אשתקד מכירות חזקות בעונת החגים החשובה במיוחד, בחודשים נובמבר-דצמבר, וזכו בנתח שוק על חשבון קמעונאים המוכרים מוצרים רבים, ובהם תכשיטים. עם זאת, בינואר רשמו התכשיטנים המומחים רווחים צנועים בהרבה, ואיבדו נתח שוק לקמעונאים המתחרים. קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים שונים רשמו עלייה של 8.4% במכירות בינואר לעומת עלייה של 4.1% במכירות שרשמו התכשיטנים המומחים.

תכשיטנים מומחים מאבדים נתח שוק גם בתקופות מכירה חזקות

בשנת 2016 תכשיטנים מומחים הגדילו את נתח השוק שלהם רק בשתיים משלוש תקופות מכירות עיקריות: וולנטיינ'ס (פברואר-מרץ) ועונת החגים (נובמבר-דצמבר). ביתר החודשים, כולל יום האם (מאי), שהופך לפחות חשוב במכירות התכשיטים, תכשיטנים מומחים איבדו נתח שוק לטובת קמעונאים המוכרים מוצרים רבים, ובהם תכשיטים.

יציבות בביקוש הצרכני

סך המכירות הקמעונאיות של כלל המוצרים, למעט כלי רכב, רשם בחודש ינואר 2017 עלייה נאה של 5.6% , זה החודש השלישי ברציפות. המשמעות היא כי נראה שהביקוש הצרכני בארצות הברית מתייצב ואולי אף מתחזק, בעוד הרווחים ממכירות קמעונאיות נמצאים במגמת עלייה: תכשיטים מגדילים את נתח השוק שלהם על חשבון מוצרי צריכה אחרים מאז יולי 2016.

תחזית אופטימית למכירות התכשיטים ב-2017

רשתות תכשיטים אמנם דיווחו באופן כללי על מכירות חלשות ברבעון הפיסקאלי האחרון, שהסתיים בינואר 2017, אך חברות תכשיטים עצמאיות דיווחו באופן כללי על עליות גבוהות יותר במכירות. מומחים בתעשייה מעריכים כי מכירות התכשיטים בשוק האמריקאי יעלו במהלך 2017 בכ-4%.

באדיבות מכון היהלומים הישראלי