שלום פפיר: דלתי פתוחה לחברים"

שלום פפיר: דלתי פתוחה לחברים"

שלום פפיר, חבר ההנהלה החדשה, מונה ליו"ר ועדת הבנקים ולחבר בוועדת באזל-2. "שמחתי מאוד על מינויי ליו"ר ועדת הבנקים. אני מאמין שאני אוכל לתרום בתפקיד הזה בצורה ניכרת", הוא אומר.
בראיון לאתר האינטרנט של הבורסה מספר שלום פפיר על תוכניותיו לקדנציה הקרובה.

שלום פפיר, בן  65.
חבר בורסה מזה כ - 40 שנה. 
הגיע לבורסה לאחר שחרורו מצבא קבע דרך חייל שהכיר כאשר שירת כמג"ד במשטרה הצבאית.  הבעלים של חברת ש. פפיר יהלומים בע"מ, עוסק ביבוא ויצור יהלומים, בעיקר ברוסיה.  שותף בחברת הבנייה אביב ושות'.
במקביל לפעילותו העסקית עוסק בפעילות ציבורית כיו"ר הדירקטוריון של בית "מעשים טובים". בעבר היה חבר הנהלה וכיהן כחבר הוועדה המשפטית.

בקדנציה הנוכחית מונית לשמש כיו"ר ועדת הבנקים, מה מונח מבחינתך על סדר היום של הוועדה?

כיו"ר ועדת הבנקים, חשוב לי לפעול לרווחת החברים. אני מאמין כי ניתן להביא לחיסכון משמעותי של החברים בהוצאות על הבנקים בהתנהלות נכונה. בנוסף, כיו"ר הוועדה אפעל לעזור לחברים לקבל תנאים טובים יותר בבנקים בכל הקשור לעבודתם. כתוצאה מכך שיש לי עסקים ברוסיה, אפעל לקידום וחיזוק הקשרים בין הבורסה לבין רוסיה.

 איך אתה רואה את הקשר שלך עם חברי הבורסה?
 
חשוב לי להדגיש שאני מעוניין לשמוע ולראות מה אפשר לעשות עבור חברי הבורסה. דלתי תמיד הייתה פתוחה לחברים ובמיוחד עתה לאחר שנבחרתי. מאז שנבחרתי אני מראיין חברים בכדי להבין מה הצרכים וכיצד אפשר לתרום. למעשה, למרות שלא הייתי חבר הנהלה בשנים האחרונות לא הפסקתי לקחת חלק בפעילות ציבורית בבורסה. עבורי הבחירה לחבר הנהלה היא המשך טבעי לעשייה היומיומית שלי.

מה דעתך על המצב הנוכחי בענף היהלומים בישראל ובעולם?
 
אני חש שהענף חוזר לחיים. אין ספק שזה שונה ממה שהיה לפני פרוץ המשבר, אולם יחד עם זאת אני מרגיש שיש שיפור בתקופה האחרונה. דווקא לנוכח השיפור חשוב לי להזהיר מפני בועה. אני מאמין שאם נהיה חכמים ונשכיל לשמור לא 'לקפוץ מעל הפופיק' ולא להכנס להתחייבויות שאין לנו יכולת לעמוד בהן, נוכל להצליח לצאת מזה. חשוב מאוד להזהר ולהתנהל כמקצוען.

מה מנחה אותך בעשייה הציבורית שלך?

בשורה התחתונה, אני רוצה שיהיה פה טוב. הבורסה היא הבית שלי, אני אוהב את המקצוע ואת העשייה ואשמח אם בעשייה משותפת של הנשיא וחברי ההנהלה נמשיך לקדם את הבורסה ואת חבריה".

 מה המוטו שמנחה אותך בחיים ובעסקים?  
לא לחזור למקומות מהם יצאתי – להתקדם קדימה ולראות מה יביא המחר.