תרגיל המדמה פריצה למתחם הבורסה התקיים בשבוע שעבר

תרגיל המדמה פריצה למתחם הבורסה התקיים בשבוע שעבר

יו"ר ועדת ביטחון - שלום פפיר, התרגיל בחן את יכולתם ואת רמת מוכנותם של אנשי צוות האבטחה להתמודד עם מצבי חירום ולתת להם מענה נכון"
ביום חמישי שעבר (23.1.2014) התקיים בבורסה תרגיל אבטחה המדמה ניסיון פריצה למתחם הבורסה ושריפה הפורצת בעקבותיו. בתרגיל השתתפו אנשי הביטחון של הבורסה שנחלקו לקבוצת ה"שודדים" שעטו מסיכות סקי על פניהם והיו חמושים ברובי דמה, וצוות המאבטחים שניטרל אותם. מדריך ירי מוסמך ממטווח הרצליה ליווה את המאבטחים במהלך התרגיל. בנוסף, תורגל גם מרכז הבקרה החלופי המשמש את הבורסה בעיתות חירום.
 
את התרגיל יזם יו"ר ועדת ביטחון - שלום פפיר, שפיקח עליו מקרוב ביחד עם מנכ"ל הבורסה - מוטי בסר, ומנהל הביטחון של הבורסה - ישראל ונצ'ובסקי. קב"ט הבורסה - אהרון סקס, ניהל את התרגיל בפועל.
 
                                           
                   מאבטחי הבורסה במהלך התרגיל
 
יו"ר ועדת ביטחון של הבורסה - שלום פפיר אמר: "בחודשיים האחרונים עבדנו רבות על הכנת תרגיל האבטחה המשולב. התרגיל בחן את יכולתם ואת רמת מוכנותם של אנשי צוות האבטחה להתמודד עם מצבי חירום ולתת להם מענה הולם. בצפייה במהלך התרגיל נוכחנו לדעת כי אנשי הביטחון של הבורסה מסוגלים להתמודד עם התרחישים השונים שארעו במהלכו. בימים הקרובים נקיים פגישות נוספות עם הממונים על הביטחון בבורסה לצורך הפקת לקחים ומסקנות".
 
מנהל הביטחון של הבורסה - ישראל ונצ'ובסקי, אמר: "מערך האבטחה של הבורסה מתורגל ומאומן על בסיס קבוע, להתמודדות עם מגוון רחב של איומים. במהלך התרגיל הנוכחי נבחנה מוכנותם של אנשי האבטחה לסיכול נסיון פריצה אלימה למתחם. כדי ליצור תנאים ראליסטים ככל האפשר השתמשנו באמצעים שדימו קולות ירי ונפץ, ברובי M16 מדומים, ובתותבים שהותקנו בכלי הנשק האמיתיים של המאבטחים. בחלקו השני דימה התרגיל תרחיש שריפה הפורצת בחניון, במהלכו תרגלו המאבטחים נוהל כיבוי אש".
 
מנכ"ל הבורסה - מוטי בסר, אמר: "מתחם בורסת היהלומים הישראלית הינו אחד מהמתחמים המאובטחים ביותר בעולם. כדי להבטיח כי רמת האבטחה המקסימלית נשמרת, מקיימים אנשי הביטחון של הבורסה כמה תרגילי אבטחה במהלך השנה".