הודעה על כללי התנהגות - ועדת בחירות

הודעה על כללי התנהגות - ועדת בחירות


 
 
 
 
בחירות לנשיא הבורסה להנהלת הבורסה לועדת ביקורת  ולדירקטוריון מפעלי הבורסה שיתקיימו ביום רביעי י"ב חשוון תשע"ח 1.11.2017

תקנה 150.13 לתקנות הבורסה קובעת:

"ועדת הבחירות תהא אחראית במהלך תקופת כהונתה על הסדר, המשמעת וההתנהגות הנאותה של חברי בורסה, לרבות קביעת אמות מידה לתעמולת הבחירות למוסדות הבורסה, אופן ודרך תעמולת הבחירות המותרת והפקוח עליה, ובכלל זה באמצעים אלקטרונים (כגון: מימסרים, דואר אלקטרוני ואינטרנט). ועדת הבחירות תהא רשאית לנקוט צעדים לאכיפת הנ"ל לרבות פסילת מועמד, הטלת קנסות, מתן נזיפה, התראה וכד', והכל עפ"י שקול דעתה הבלעדי. כל תלונה בקשר למעשה או מחדל של חבר בורסה המתייחסים ו/או נובעים ו/או קשורים לבחירות בבורסה תוגש לועדת הבחירות והדיון בה יהיה מסור לסמכותה הייחודית. על החלטות ועדת הבחירות לא יהיה ערעור".

ועדת הבחירות דנה בישיבותיה במכלול הנושאים הקשורים בקיום תהליך הבחירות למוסדות הבורסה, אשר תתקיימנה ביום רביעי י"ב חשוון תשע"ח 1.11.2017 וזאת בתוקף סמכותה עפ"י התקנה המצוטטת לעיל.

הועדה החליטה, כי חברים הרוצים להגיש מועמדות יוכלו לעשות זאת החל מיום ראשון כ"ו באלול תשע"ז 17.9.2017 בשעה 09:00.

 
המועד האחרון להגשת המועמדות הינו יום רביעי ד' חשוון תשע"ז, 24.10.2017 בשעה 17:00.

ועדת הבחירות רואה לעצמה מחויבות לפעול עפ"י הסמכויות והאחריות, אשר הוקנו לה בתקנות הבורסה – ורואה צורך וחשיבות לפעול למען טובת הענף ושמירת סדר ונוהל תקינים.

 

ועדת הבחירות פונה בזאת לכל חברי הבורסה בבקשה לנהל מערכת בחירות התואמת את מסורת הבורסה, ושומרת על הערכים החיוביים עליהם מבוסס העיסוק ומקצוע היהלומים.

ועדת הבחירות מעירה את תשומת לב החברים, ודורשת באופן חד-משמעי לא לנקוט סגנון דיבור או צורת התנהגות, שכתוצאה מהם ענף היהלומים וציבור החברים עלול להינזק.
 
 
להלן כללי ההתנהגות עפ"י החלטת ועדת הבחירות  
 
ועדת הבחירות בתוקף הסמכויות שניתנות לה בתקנון החברה, קובעת כי החל מיום 12.9.17 יחולו כללי ההתנהגות הבאים:

1. הוראות אלה חלות על כל חברי הבורסה, על מועמדים לנשיא, על מועמדים להנהלת הבורסה, על מועמדים לועדת הביקורת, על מועמדים לנציגי הדיירים בדירקטוריון מפעלי הבורסה ועל עובדי בורסת היהלומים.


2. הוראות אלה חלות גם על משרדי פרסום ויחסי-ציבור שיועסקו על ידי מי מהמועמדים. במקרה כזה של הפרת ההוראות, האחריות תוטל על המועמד המעסיק את אותו גורם.


3. חל איסור על הפצת תעמולה שיש בה משום הכתמת שם, או פרסום שעלול לגרום נזק לגורמים הבאים:

בורסת היהלומים, מוסדות ענף היהלומים, מפעלי בורסת היהלומים, חברי בורסה, מועמדים לבחירות השונות ועובדי בורסת היהלומים.

האיסור חל על כל אמצעי התקשורת המקובלים: עיתונות כתובה, דואר רגיל, עיתונות אלקטרונית, הודעות בטלפונים סלולרים, רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט שונים ושלטי חוצות.


4. חברי בורסה המעוניינים לשלוח, או להפיץ מנשרים בבנייני הבורסה ו/ או מחוץ להם ו/או באתרי האינטרנט של הבורסה, חייבים להביא את תוכן המנשר לאישורה של ועדת הבחירות לפני הדפסתו והפצתו .


5. בקשות לביקורי אורחים בבורסה יובאו לאישור ע"י ועדת הבחירות.

6. חל איסור לקיים אירועים חברתיים בשטחים הציבוריים בבנייני הבורסה ללא אישור ועדת הבחירות, זאת החל מיום 12.9.17


ועדת הבחירות סומכת על ציבור החברים ובטוחה, שפנייתה זו תזכה לשיתוף פעולה. הועדה מודיעה, כי תראה בחומרה כל חריגה מהכללים המחייבים, וכי לא תהסס לפעול לאכיפתם ותמצה את סמכויותיה שהוקנו לה – לרבות פסילת מועמד, הטלת קנסות, מתן נזיפה ושימוש בכל האמצעים שעומדים לרשותה במסגרת הבורסה ובהתאם לתקנותיה. בכלל זה תפרסם הועדה את החלטותיה.


חיים שוורצבורד,

יו"ר ועדת בחירות