כיצד לשווק יהלומים טוב יותר ולהגדיל את המכירות והרווחים היו מרכז הדיון בפאנל שיווק יהלומים, בו הציגו ארבעה בכירים בתעשייה את תפיסת עולמם השיווקית
במסגרת אירועי שבוע היהלומים הבינלאומי התקיים היום (ב') במסעדת קולינן פאנל בנושא שיווק יהלומים . בפאנל השתתפו, מנכ"ל איגוד החברות מפיקות היהלומים ( DPA ) ז'אן מארק ליבהרר, מנכ"לית מועצת היהלומים העולמית ( WDC ), פטרישיה סיוורוד, מעצב התכשיטים הבריטי ובעלי המותג הבינלאומי הנושא את שמו, סטפן וובסטר ויו"ר קרן סימן היהלום העולמי ( World Diamond Mark ) , אלכס פופוב. מנהל התקשורת הזרה של הבורסה, יעקב אלמור, ניהל את הפאנל .
מנכ"לית ה- WDC , פטרישה סיוורוד הציגה סקירה של תהליך קימבלי ועמדה על תפקידה של מועצת היהלומים העולמית בארגון. סיוורוד תיארה את המבנה של תהליך קימברלי, ארגון תלתן המונה 81 מדינות המיוצגות על ידי 54 נציגים. היא הסבירה כי ה- WDC מייצגת את תעשיית היהלומים העולמית, לצד ממשלות המדינות החברות בארגון ונציגי החברה האזרחית. סיוורוד הדגישה את הצורך בהגברת השקיפות בתהליך כריית היהלומים באפריקה, עליו אמון תהליך קימברלי והתייחסה גם לצירופה הקרוב של הרפובליקה של מרכז אפריקה ( CAR ) לארגון. סיוורוד הציגה גם את מערכת האחריות ( system of warranties ), המהווה ערובה לצרכן כי היהלום שהוא רכש לא הופק באזורי סכסוך.
בהתייחסה לפן השיווקי העומד מאחורי ה- WDC ותהליך קימברלי, אמרה סיוורוד כי, "תהליך קימבלי הוא הגוף היחיד בעולם הפועל מתוקף ממשלתי לאישור מהימנותם של היהלומים לצרכן. אמון הצרכנים חשוב מאוד לתעשיית היהלומים, ואנו עובדים קשה כדי לשנות את התפישה של הצרכן, וכך להגדיל את מכירות היהלומים בעולם. ידע הוא כח ואני קוראת לכם להשתמש בו כדי להגדיל את התמיכה של הצרכנים בתעשייה ואת האמון שלהם ביהלומים, וכך להגדיל את המכירות", סיכמה.
ליבהרר תיאר את הפעולות שנקט האיגוד מאז שהוקם אשתקד במטרה לקדם את שיווק היהלומים בעולם. "מינינו מנהל שיווק חדש ושכרנו סוכנות פרסום מובילה בניו יורק כדי לנהל את נושא שיווק היהלומים. אנו מתמקדים בצרכני דור ה- Y ומתמקדים בצעירים של היום (18-35) שיהפכו לצרכני היהלומים של היהלומים בעתיד. עשינו הרבה מחקרי שוק בארצות הברית ופיתחנו בריף. מטרתנו היא להגיע לתכנון אסטרטגיה שיווקית עד חודש מאי - יוני. ככל שנוכל להתייצב מאחורי קמפיין מוצלח כך נוכל למנף אותו טוב יותר", אמר.
לדברי ליבהרר רבים מצרכני דור ה- Y לא נחשפו ליהלומים ולשיווק וכי יש להם גישה שלילית לנושא. "מצאנו דרך להתחבר לדור הצעיר ברמה הרגשית. אנו מבינים מהם הצרכים הרגשיים שלהם ועלינו למלא אותם בעזרת ההבטחה של היהלומים. עד כה הרגנו את הקשר הרגשי של היהלומים לצרכן ועלינו ליצור אותו מחדש לטווח הרחוק. שכחו את מה שאתם חושבים על כסף, רכישת מדיה, וכו'. עלינו לפנות לאפיקים חדשים שיווקיים, כדי ליצור חיבור טוב עם הצרכן. הכל סובב סביב ההשפעה שלנו על הצרכן", הוסיף.
מעצב התכשיטים הבריטי, סטפן וובסטר הציג את התפתחות המותג שלו בשנים האחרונות וחלק עם המשתתפים את התובנות שלו לגבי שיווק יהלומים לצעירים. "יש לי שתי בנות שנופלות לקטגוריה של דור ה- Y , בנות 17 ו-24. אני רואה את הדרך בה הן צורכות דברים. הן לא רוצות שיגידו להן מה לצרוך. הן רוצות לצרוך לבד בעצמן ולגלות את האופי הצרכני שלהן". וובסטר התייחס גם לחיבור הרגשי בין הצרכנים והיהלומים ואמר כי זה ליבו של השיווק. "מעל החנות שלי בברלי הילס תלוי שלט שיצרה חברתי האמנית " I promise to love you ". האמרה הזו יוצרת חיבור רגשי עמוק עם הצרכנים. עוד תיאר וובסטר קמפיין שיווקי של תכשיטים שהוא השיק באמצעות האתר net a porter המהווה לדבריו "פלטפורמה מדהימה למוצרי יוקרה" אשר זכה בהצלחה גדולה, ואמר כי, "אם נבנה את השיווק סביב הצעירים נראה תוצאות טובות".
יו"ר ה- WDM , אלכס פובוב, הציג את פועלה של קרן סימן היהלום בשנה האחרונה, ועמד על חיזוק הקשר עם הצרכנים. "אני רואה אותנו כקול של הצרכן הקטן. אנו מעורבים ביום יום עם העסקים הקטנים ועובדים על החלק הזה בשרשרת הייצור. אנחנו מהווים זרז לאנשים כדי שיחשבו אחרת ויעשו דברים אחרת. אנו מקימים אתר כדי ליצור חיבור רגשי עם הצרכנים, ה- C 4 לא מעניין אותנו. עלינו להבין שתעשיית היוקרה מתייחסת ליהלומים כמרכיב ועלינו לצאת מהתפיסה הזו. עלינו לדאוג שהצרכנים יתייחסו אל יהלומים כאל מוצר ולא כאל מרכיב בתכשיט", אמר.