נוכחות שיא ישראלית בהונג קונג

נוכחות שיא ישראלית בהונג קונג

תעשיית היהלומים הישראלית תפגין נוכחות שיא בתערוכת הונג קונג שתיערך ב – 4 עד ה – 8 למרץ.השנה יציגו בתערוכה 61 יצרני ויצואני יהלומים ישראלים, כאשר 41 מהם ימוקמו בביתן של תעשיית היהלומים הישראלית.  
בהודעה אותה פרסם מכון היהלומים הישראלי נאמר כי ההשתתפות חסרת התקדים של חברות יהלומים ישראליות בתערוכה מעידה על העניין ההולך וגובר של יהלומנים ישראלים להרחיב את עסקיהם בשווקי אסיה.

לאור העובדה שהשנה תגיע לתערוכה המשלחת הישראלית הגדולה ביותר אי פעם, יערוך מכון היהלומים הישראלי קוקטייל קבלת פנים חגיגי ביום שישי, ה-6 במרץ, בשעות 14:00-15:00.

רוב החברות הישראליות המשתתפות בתערוכה ממקדות מחדש את מאמצי השיווק שלהן לאור המצב הכלכלי השורר בעולם והן מציעות סחורות שונות וזולות יותר מבעבר. אלונה בילט, מנהלת השיווק של חברת טרפז שתציג בתערוכה אמרה שהחברה מציעה זוגות אבנים קטנות יותר, המכונות "מיני-טרפז", שלדבריה של בילט "יש להן את אותו מראה ייחודי של אבנים בצורת טרפז, אך גודלן קטן יותר ולכן הן גם זולות יותר".

יצחק בדרה, מנהל המכירות של חברת וולקן,  המשתתפת לראשונה בתערוכה, אמר כי עקב המצב הכלכלי בעולם תציע החברה למכירה את סחורתה במחירים נמוכים יותר. ברדה אמר כי "מחירון היהלומים והמצב בשווקים מכתיבים ירידה במחירי היהלומים ועלינו להתאים את עצמנו למצב השוק".

החברות הישראליות המשתתפות מביעות אופטימיות זהירה בכל הנוגע לפירות שתניב התערוכה בהונג קונג והן מורידות את רף הציפיות שלהן. אלונה בילט מדגישה כי תיאמה פגישות בהונג קונג עם לקוחות ותיקים של החברה אך במקביל היא גם מקווה לפגוש גם קניינים חדשים ממדינות אסיה ואוסטרליה.

מנכ"ל מכון היהלומים, אלי אבידר

ערן בן יהודה, מנהל השיווק של חברת יהלומי דני אבלס, אמר כי הוא מקווה שהחברה תחזיר לכל הפחות את הוצאותיה בתערוכה – "הודענו ללקוחותינו הקבועים באסיה, ארה"ב ואירופה על כך שאנחנו משתתפים בתערוכה ואנחנו מקוים לפגוש אותם בהונג קונג כמו גם לקוחות חדשים משווקים חדשים. אין לנו שום ציפיות, אבל אנחנו אופטימיים ומקווים לטוב ביותר".

יו"ר מכון היהלומים, מוטי גנץ, אמר שבימים אלה, יותר מאי פעם, הונג קונג, המהווה את שער הכניסה למזרח הרחוק , היא מוקד חשוב מבחינת תעשיית היהלומים הישראלית. "במשך שנים ראינו את המזרח הרחוק כשוק בעל פוטנציאל צמיחה ענק עבור יהלומים מישראל. התעשייה שלנו, שידועה בגמישות ובכושר ההסתגלות שלה, מחפשת, במיוחד בימים אלה, להרחיב את מאמציה בשווקים אלו. מכון היהלומים עובד יד ביד עם התעשייה לקידום מאמצים אלו".

מנכ"ל מכון היהלומים, אלי אבידר, הדגיש בהודעה לעיתונות שפרסם המכון כי המזרח הרחוק מהווה שוק מתפתח ליהלומים המיוצאים מישראל, כיום ובעתיד. "למרות שהמשבר הכלכלי העולמי משפיע גם על המזרח הרחוק, אנחנו צופים ומקווים לראות סימנים מעודדים בתערוכת הונג קונג שתתקיים בחודש  מרץ".

אבידר הוסיף שהוא אופטימי ביותר בנוגע לתחזיות לטווח הבינוני והארוך של השווקים באסיה. "סין התפתחה לשוק עצמאי של מוצרי יוקרה ותכשיטים. בשנים הקרובות אנחנו מאמינים שהיא תהפוך לשוק צרכני חשוב של יהלומים מלוטשים, ואנחנו ממקדים את אסטרטגיית השיווק שלנו בפיתוח השוק הסיני".