הודו - ירידה ביצוא ויבוא היהלומים

הודו - ירידה ביצוא ויבוא היהלומים

ירידה בהיקף ובשווי יצוא היהלומים המלוטשים מהודו נרשמה במהלך חודש פברואר. ירידה מקבילה נרשמה גם ביבוא יהלומי גלם לתעשיית הליטוש במדינה. בתגובה פונים היהלומנים המקומיים לשווקי מזרח אסיה.
בחודש פברואר יצוא היהלומים המלוטשים מהודו רשם ירידה של כ- 35% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.שווי היצוא בפברואר 2009 הסתכם ב-872.92 מיליון דולר. ירידה של 17% נרשמה גם בהיקף היצוא במהלך החודש והוא עמד על 2.82 מיליון קאראט. 

השוק האמריקאי מהווה יעד מרכזי ליצוא יהלומים עבור הודו. הירידה ביצוא משקפת את המיתון הכלכלי בו נמצאת ארה"ב. ענף יצוא היהלומים ההודי כולל כ-6,000 חברות ו3 עד 4 מיליון עובדים מועסקים בו באופן ישיר ועקיף. הפגיעה בענף היצוא, אם כך, עשויה להביא לפגיעה קשה בכלכלה ההודית. לנוכח המשבר בארה"ב ובאירופה, יצואני היהלומים המקומיים ממקדים עתה את תשומת ליבם בשווקים של מזרח אסיה. יעדי השיווק החדשים בהם תולה הענף את תקוותיו הם מלאזיה, סינגפור, סין ויפן.

בד בבד, ענף יבוא היהלומים סובל גם הוא מן המשבר העולמי. ביבוא היהלומים המלוטשים להודו נרשמה ירידה מתונה של 8.52% ושווי היהלומים שיובאו הסתכם ב 512.53 מיליון דולר. היקף היבוא עמד על 1.78 קאראט במחיר ממוצע של 287.94$ לקאראט.

על רקע הדברים הללו, נראה כי מגמת העצירה בענף יבוא יהלומי גלם נמשכת. במהלך חודש פברואר נרשמה ירידה של 77.3% ביבוא יהלומי גלם להודו. שווי היהלומים שנרכשו עמד על 210.24 מיליון דולר והיקפם הגיע ל 4.023 קאראט. הנתון האחרון משקף ירידה של 74.3% בהיקף היבוא. הירידה בהיקף היבוא מתרחשת על רקע הפחתת היצור במכרות של הספקיות הגדולות – דה בירס וריו-טינטו.

יצוא יהלומי הגלם ספג גם הוא ירידה, אם כי מתונה יותר. בהשוואה לחודש פברואר בשנה שעברה נרשמה ירידה של 24.9% ביצוא יהלומי גלם ושווים הסתכם ב 45.4 מיליון דולר.