שוק תכשיטי החתונות – אי של יציבות

שוק תכשיטי החתונות – אי של יציבות

המיתון לא יביס את האהבה, אומר בכיר בדה-בירס. בדומה לחברות אחרות, דה בירס ממקדת את תשומת ליבה בשוק החתונות בארה"ב. לדברי יהלומנים, מדובר בשוק אמין בעל מסורת ארוכת ימים.
מנכ"ל דה בירס LV,  גאי לאימארי (Guy Leymarie) התייחס לאחרונה להשפעת המיתון על שוק תכשיטי החתונות בארה"ב. לטענת לאימארי, המצב הכלכלי אינו פוגע ברצונם של זוגות להנציח את התחייבותם זו לזה בטבעת יהלום. דה-בירס, כמו חברות אחרות הנאבקות בירידה ברכישת מוצרי יוקרה, שבה להתמקד בשווקי תכשיטי הנישואים בארה"ב ובעולם.

לתעשיית תכשיטי הנישואים האמריקאית היקף רחב. בכל שנה נערכים  במדינה 2.3 מיליון טקסי נישואין.  על פי תחזיות, מספר זה צפוי לגדול בכ-30% בעשר השנים הקרובות. ההערכה היא כי 1.9 מיליון טבעות אירוסין נמכרות מדי שנה. על פי סקר עדכני, מחירה הממוצע של טבעת אירוסין בארה"ב עומד על 4,435$.

לדברי תכשיטנים מדובר בשוק לא קל. "הלקוחות יודעים היטב מה הם רוצים ועל המעצבים להקפיד על עיצוב שמרני, משום שמדובר ברכישה בעלת ערך מסורתי", אומר בכיר בחברת בולגארי. יחד עם זאת, אומרים תכשיטינים בכירים, כי למרות המיתון אנשים נוטים לקנות טבעות יהלום לאירועי נישואין או אירוסין. רבים ימנעו מקניית מוצרי יוקרה אחרים, אולם ירכשו יהלומים משום שמדובר בנכס ובהשקעה עתידית.

סקר שפורסם בחודש פברואר השנה מראה כי למרות המיתון זוגות אמריקאים מאורסים מתכננים להוציא סכומים נכבדים על תכשיטי האירוסין והנישואין. על פי הסקר, הזוגות הצעירים סבורים כי מדובר בנכסים שיעמדו בפגעי הזמן. גורמים בDTCמסרו כי כיום בכל הנוגע לטבעות אירוסין ונישואין נשים נוטות להעדיף "פחות פריטים אך מקפידות על כך שיהיו מאיכות גבוהה יותר".

מקורה של מסורת הענקת טבעות אירוסין במנהג אצולה אירופאי. למרות שהנוהג המקובל באירופה הוא לציין אירוסין באמצעות הענקה של טבעות אבני חן צבעוניות או טבעות בהן משובצים סמלי משפחה, יותר ויותר זוגות אירופאיים חוגגים את אירוסיהם ברכישת טבעת יהלום. לארה"ב הגיע המנהג רק לאחר מלחמת העולם השניה ומשם התפשט המנהג לבריטניה וליפן. גם בשוק הסיני ניתן לאבחן גידול ברכישת טבעות אירוסין. 

השוק היפני נחשב ייחודי למרות שמגוון מותגי תכשיטים אירופאיים פועלים בו שנים ארוכות. הצעירים היפנים ידועים כצרכני אופנה נלהבים ובהיותם כאלו הם מודעים מאוד למותגים וחשיבותם. חברות כמו קארטייה ובולגארי פונות ישירות לקהל היפני באמצעות עיצובים ייחודיים המותאמים לצרכי הרוכשים הפוטנציאליים. בנוסף, השוק היפני ייחודי בהשוואה לשוק האמריקאי גם ביחס למחיר הממוצע לטבעת אירוסין. בשנה שעברה עמד מחירה הממוצע של טבעת על 1,600$ בלבד.

"טבעת האירוסין משובצת היהלום הפכה זה מכבר לתופעה עולמית", אמר מנכ"ל דה בירס LV, לאימארי. מעניין לציין כי לאימארי עצמו התארס לפני מספר שנים. למרבה האירוניה, לציון אירוסיו הוא בחר להעניק לאשתו לעתיד, דווקא מחרוזת פנינים.