שוק התכשיטים הסיני שובר שיאים

שוק התכשיטים הסיני שובר שיאים

על פי נתונים שהתפרסמו לכבוד  שנגחאי 2009, תוך 10 שנים תגדל תעשיית התכשיטים במדינה באופן משמעותי. היקף היצוא מהמדינה צפוי לעמוד על 12 מיליארד דולר. על פי  דה בירס, למרות המיתון, הביקוש ליהלומים בסין גדל.

לקראת כנס שנגחאי 2009 מתפרסמות תחזיות מבטיחות לתעשיית התכשיטים במדינה.  על פי התחזיות, עד שנת 2020,  סין צפויה להפוך למרכז יצור ומסחר מרכזי של תכשיטים. בנוסף, על פי התחזיות,  שוק התכשיטים הסיני צפוי להפוך לגדול בעולם. בעוד כעשר שנים תגיע תעשיית התכשיטים של סין להיקף מכירות בגובה 300 מיליון יואן וליצוא בהיקף של 12 מיליארד דולר.



על פי ההערכות, מדי שנה מעובדים בסין יותר מ-100 מיליון פריטי תכשיטים ואבני חן. אנליסטים סברו כי כתוצאה מהמיתון העולמי בשנת 2009 הביקוש לתכשיטים בשוק הסיני ירד  בצורה משמעותית. במקביל העריכו בענף, כי התחרות בשוק צפויה לגדול.



עם זאת, על פי ניתוח עדכני נראה כי הדברים התנהלו בצורה שונה. כלכלת סין  מאופיינת בגידול עקבי, ובשנים האחרונות היא הצרכנית הגדולה בעולם של פנינים, אבני ג'ייד ופלטינום. סין היא הצרכנית השנייה בעולם של זהב ואחד מהשווקים המרכזיים בעולם ליהלומים. מגמות אלו לא נפגעו כתוצאה מהמיתון העולמי. בעוד שבענף היהלומים בארצות הברית, אירופה ויפאן נרשמו כתוצאה מהמיתון ירידות בהיקפי הפעילות, שווקי היהלומים בסין שומרים על גידול מהיר יחסית. בכך מהווה הענף בסין  תופעה יוצאת דופן בקרב הכלכלות המפותחות בעולם.



על פי נתונים שפרסם תאגיד היהלומים דה בירס (De Beers), מכירות היהלומים של החברה בסין גדלו ביותר מ-15%, זאת למרות המיתון העולמי ובניגוד למגמה באזורים אחרים בעולם. הנתונים אשר התפרסמו לקראת פתיחת תערוכת התכשיטים בשנגחאי מלמדים כי היקף המסחר בבורסת היהלומים של שנגחאי עומד על 1.37 מיליארד דולר. עוד פרסם האגוד הסיני של  סוחרי התכשיטים ואבני החן נתונים על פיהם המסחר בענף גדל בשנה האחרונה בכ-10% ביחס לשנה שקדמה לה.