מהנתונים עולה כי קיימת התעוררות בשוק היוקרה, התעוררות שבאה לידי
ביטוי בזינוק של כ – 7.2% במכירות תכשיטים בחודש אוקטובר לעומת החודש המקביל אשתקד.
בתחום צריכת מוצרי היוקרה בכלל נרשמה עליה ל 6.5% וכמו כן נרשמה עליה נאה גם בצריכת
הביגוד – בגזרה זו נרשמה עליה של של 3.4%.
במקביל מלמדים הנתונים על מגמה הופכית בתחום של רכישה ברשתות כלבו –
בתחום זה נרשמה ירידה של 1.5% בחודש אוקטובר בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.
הנתונים האלה תומכים במידה רבה בממצאים של מחקים אחרים (עליהם מתבססת
גם חברת דה בירס) ולפיהם דווקא בתקופה של משבר כלכלי הצרכנים מעדיפים לרכוש מוצרי
יוקרה השומרים על ערכם לאורך זמן – תכשיטים בכלל ותכשיטי יהלומים בפרט מתאימים
באופן מושלם לקטגוריה זו.
"המצב טוב יותר ממה שהוא היה לפני שנה אך הנתונים עדיין נמוכים
בהשוואה למצב ששרר בשווקים לפני שנתיים" אומר מייקל מקנמארה (Michael McNamara) סגן
נשיא בחברת SpendingPulse, שכאמור ביצעה את המחקר בראיון שהעניק לעיתון הניו יורק
טיימס.
מקנמארה ציין בדבריו כי נתוני המכירות המעודדים של חודש אוקטובר הושגו
ללא רמה גבוהה של הנחות ומבצעים כפי שהיה בשנה שעברה – נתון זה מלמד כי המלאי אותו
מחזיקים הקמעונאים והדרישה מצד הצרכנים נמצאים בהתאמה טובה יותר ממה שקרה לפני שנה
בדיוק.
חברת SpendingPulse מעריכה את נתוני המכירות בהתבסס על נתונים הנובעים
מכל שיטות התשלום בנהוגות במשק – מזומנים, המחאות וכרטיסי אשראי.
מרבית האנליסטים והכלכלנים בארה"ב, כמו גם פדרציית הקמעונות הלאומית,
צופים כי מכירות תקופת החגים של סוף השנה האזרחית יהיו דומות או אולי מעט חלשות
יותר בהשוואה לשנה שעברה. בהקשר הזה מציין הניו יורק טיימס כי יש גם מספר גופים
מרכזיים, וביניהם הדויטשה בנק הגרמני (Deutsche Bank), שצופים דווקא שמכירות סוף
השנה ירשמו עליה של 1-2 אחוז.
אנחנו, כמובן, מקווים למכירות טובות בכל מגזרים ובעיקר במגזר התכשיטים
והיהלומים.