סין עקפה את יפן

סין עקפה את יפן

יפן יורדת למקום השלישי בטבלת צריכת היהלומים ומאבדת את מקומה לסין. יבוא היהלומים המלוטשים ליפן הסתכם בשנת 2009 ב – 619 מיליון דולר – ירידה של 19.7% בהשוואה לשנה הקודמת. ממוצע היבוא בשנה זו עמד על כ – 285.5 דולר לקראט.
מהנתונים שפורסמו על ידי  J Club Japan, Inc עולה כי הצניחה הדרמטית ביבוא יהלומים ליפן התאזנה מעט בזכות הפעילות של חודש דצמבר. במהלך החודש האחרון של השנה יובאו ליפן יהלומים מלוטשים (polished diamonds) בשווי כולל של כ – 44 מיליון דולר (רק 0.9% פחות מסך היבוא בחודש דצמבר 2008).
 
הודו הייתה בשנת 2009 ספקנית היהלומים הגדולה ביותר ליפן ובסך הכל הסתכם יבוא היהלומים ליפן מהודו ב- 260.8 מיליון דולר (ירידה של 10.4% בהשוואה לפעילות של שנת 2008. נפח היבוא מהודו שמר על יציבות בהשוואה לשנה הקודמת (128,625 קראט) אך הממוצע לקראט ירד בצורה משמעותית ל – 137 דולר לקראט.
 
בלגיה סיפקה לשוק היפני יהלומים מלוטשים בשווי כולל של 138.5 מיליון דולר במהלך השנה – נתון המהווה ירידה חדה של 35.8% בהשוואה לפעילות בשנת 2008.
 
ישראל הייתה בשנת 2009 הספקית השלישית בגודלה לשוק היפני ובסך הכל הסתכם נפח הפעילות של ישראל בשוק בכ – 70 מיליון דולר (ירידה של 38% בהשוואה לשנה הקודמת).
 
בניגוד למגמת הירידה שנרשמה ביבוא מהודו, בלגיה וישראל, יפן דווקא הגבירה את פעילות היבוא שלה ממדינות המזרח. יבוא היהלומים מסין עלה ב – 23% ל – 12.2 מיליון דולר ויבוא היהלומים מהונג קונג רשם עליה של 12% והסתכם ב – 54.8 מיליון דולר, ויבוא היהלומים מתאילנד רשם עליה של 2%  והסתכם ב – 34.5 מיליון דולר.
 
יפן נחשבה במשך שנים ארוכות לצרכנית היהלומים השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב אך נתונים שהתפרסמו לאחרונה מצביעים על כך שיפן איבדה את מקומה לסין שטיפסה למקום השני בטבלת צרכניות היהלומים בשנת 2009.
 
הנתונים מצביעים על כך שהצרכן היפני מגלה בשנים האחרונות פחות עניין בתכשיטי יהלומים. עובדה זו פוגעת לא רק ביבוא היהלומים המלוטשים אלא גם בפעילות העסקית של חברות תכשיטים מובילות כמו טיפאני (Tiffany & Co) שעל אף העובדה שהיא מהווה מותג חזק השיגה תוצאות מאכזבות השנה ביפן.