תערוכת התכשיטים המקצועית בישראל - 2012 JOVELLA נפתחה היום,
3.7.12, בגני התערוכה בתל אביב, ותינעל מחר. השנה יציגו בתערוכה כ-100 יצרנים
ישראלים וצפויים לבקר בה קניינים מחו"ל, בעלי חנויות ורשתות, מעצבים, אנשי מקצוע
והקהל הרחב. התערוכה נערכת בחסות מינהל היהלומים והתכשיטים במשרד התמ"ת, מכון היצוא
הישראלי, איגוד תעשייני התכשיטים ומכון היהלומים הישראלי.
לקראת התערוכה ערך מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, סקר מיוחד במטרה להרחיב
את תשתית הנתונים הקיימת על אודות קניית התכשיטים בישראל.
להלן
ממצאי הסקר:
· כ-360 אלף משקי בית (17%
מכלל משקי הבית בישראל) קנו תכשיטים בשנת 2011. סך ההוצאה השנתית של כלל משקי הבית
בישראל על תכשיטים באותה שנה - למעלה ממיליארד ש"ח.
· כ-20% מקוני התכשיטים
דיווחו כי עשו שימוש באינטרנט לשם רכישת תכשיטים, לרוב לשם איסוף מידע או השוואת
מחירים בלבד. רק 4% מסך כל קוני התכשיטים, רכשו בשנה האחרונה תכשיט או שעון באמצעות
האינטרנט.
· הגידול המשמעותי ביותר
בהוצאה על התכשיטים נרשם בקרב הצעירים (גילאי 44ומטה), האחראים על 56% מכלל ההוצאה
על תכשיטים בישראל.
· התכשיט הפופולארי ביותר
בשנה שעברה היה שרשרת. כ-50% מהקונים העדיפו לרכוש שרשרת על פני טבעות ועגילים (33%
מהקונים) וצמידים (25% מהקונים).
· גברים מוציאים יותר כסף
על שעונים בהשוואה לנשים. העלות הממוצעת של שעון שנקנה על ידי גברים בשנה שעברה
הייתה כ-1,000 ₪, לעומת כ-640 ₪ בממוצע לשעון שנקנה על ידי נשים.
· כמעט שני שלישים מהקונים
(64%) קנו את התכשיט לעצמם, כ-17% קנו עבור בן או בת הזוג ו-18% - עבור קרובי משפחה
או חברים. מחירו הממוצע של תכשיט המיועד למתנה גבוה ב-63% ממחירו של תכשיט המיועד
לרוכש עצמו. מכלל התכשיטים שנקנו כמתנות, המתנה הפופולארית ביותר הייתה שרשרת.
· המחיר ששולם עבור
42% מהתכשיטים שנקנו בשנה האחרונה היה נמוך מ-200 ש"ח. המחיר הממוצע לתכשיט בשנה
שעברה עמד על 775 ש"ח.
· המקום השכיח ביותר
לקניית תכשיטים הוא חנות תכשיטים שאינה שייכת לרשת ( 34%). 14% מהקונים קנו תכשיטים
בדוכן פרטי שאינו שייך לרשת, בהשוואה ל-22% שקנו באחת מרשתות התכשיטים המתמחות
בתחום התכשיטים.
· אמון בהגינות החנות,
איכות התכשיטים בה והאפשרות להחלפה או להחזרה דווחו כגורמים העיקריים בבחירת חנות
או רשת.