ההסכם לאחדות המונחים המקצועיים

ההסכם לאחדות המונחים המקצועיים

קונפדרציית התכשיטים העולמית (CIBJO), פדרציית בורסות היהלומים (WFDB) והארגון הלאומי של יצרני היהלומים (IDMA) הסכימו כי המינוחים שישמשו את מועצת היהלומים הבינלאומית (IDC) יהיו בהרמוניה עם אלו הקבועים בספר היהלומים הכחול של קונפדרציית התכשיטים.
ההודעה על ההסכם פורסמה באופן רשמי בקונגרס 2017 של הקונפדרציה, שנערך בבנגקוק. ההודעה יצאה לאחר שוועדת היהלומים של הקונפדרציה אישרה את התיקונים שמועצת היהלומים ביקשה לבצע בספר היהלומים, כחלק מההסכם בין שלושת הארגונים.
לפי אודי שינטל, נשיא וועדת היהלומים של הקונפדרציה ולשעבר המפקח על היהלומים מטעם משרד האוצר הישראלי: "ספר היהלומים של הקונפדרציה יתפקד מעכשיו כמקור היחיד למונחים בכל תעשיית היהלומים והתכשיטים, זאת במטרה להגביר את אמונם של הצרכנים".

"המרוויחים העיקריים מהסכם זה הם צרכני היהלומים, שמעכשיו יוכלו להשתמש בסט ערכים אחד כאשר יבקשו לתאר יהלומים", לפי ג'אטנו קאבאלירי, נשיא הקונפדרציה. "הספרים הכחולים שלנו הם מסמכים חיים אשר עוברים הערכות שנתיות חוזרות ונשנות על בסיס קבוע, על מנת להבטיח שהם תואמים לתנאים המשתנים ולפיתוחי הטכנולוגיה. אימוצו של הספר הכחול של הקונפדרציה על ידי פדרציית בורסות היהלומים והארגון הלאומי של יצרני היהלומים ישרת הן את האינטרסים של התעשייה והן של השוק".

נשיא פדרציית בורסות היהלומים, הנרי בלום, הגיב לכך באומרו כי "זהו צעד ענק קדימה שעבדנו לקראתו הרבה זמן. מועצת היהלומים הבינלאומית נוצרה על ידי הפדרציה והארגון הלאומי של יצרני היהלומים במטרה להגן על אחדות ושלמות היהלום, ועל כן יצירתו של ספר מונחים אחד ואוניברסלי תעזור להיאבק בכל בלבול אפשרי בשוק בנוגע למונחים המקצועיים".

מועצת היהלומים הבינלאומית הוקמה בשנת 1975 על מנת לספק למקימיה, הפדרציה והארגון, סט סטנדרטיים אוניברסאי ואחיד למונחים המקצועיים בכל הנוגע ליהלומים מלוטשים בזירת סחר היהלומים הבינלאומית.
הסכם אחדות המונחים הוכרז ביום השני של קונגרס הפדרציה לשנת 2017 שנערך בבנגקוק, בו השתתפו מעל 150 משלחות ויותר מ-300 משתתפים. הקונגרס דן במספר סוגיות הנוגעות לתעשיית אבני החן והתכשיטים הבינלאומית, ולאג'נדה של תעשייה זו. הקונגרס לשנת 2017 העניק תשומת לב רבה לנושא האחריות על המקורות, אחריות חברתית תאגידית וקיימות, בעיקר בסקטור של אבני החן הצבעוניות.

הקונגרס נפתח באופן רשמי על ידי גנרל פריוט צ'אן-או-צ'ה, ראש ממשלת תאילנד, שלווה על ידי אפיראדי טאנטרפורן, שר המסחר של תאילנד וסונטיראט סונטיג'יראוונג, סגנו. בנאומו, הגנרל הדגיש את תמיכת ממשלתו בתעשיית האבנים והתכשיטים התאילנדית, שהיא היצואנית הרווחית השלישית בגודלה במדינה. "אנחנו צריכים לדאוג לאנשים בשרשרת הערך על מנת לוודא שאף אחד לא נשאר מאחור, בייחוד אלו השייכים למעמד הכלכלי הנמוך. בנוסף, אנחנו גם רוצים להבטיח שקיפות ומשילות טובה". עוד הוא הוסיף כי "תאילנד מחויבת לשיפור מוצריה ולהפיכתה למוקד תכשיטים עולמי במהלך חמש השנים הבאות. אני מקווה שנוכל להתחזק יחדיו ולאפשר לתאילנד להבטיח התגשמות חזונה".