הושק מיזם שיתוף הפעולה בין ענף היהלומים הישראלי לאתר ג'יימס אלן
הושק מיזם שיתוף הפעולה בין ענף היהלומים הישראלי לאתר ג'יימס אלן
נשיא הבורסה, יורם דבש: "לא כולם מוכרים דרך האינטרנט אבל חשוב שנהייה כנים עם עצמנו ונבין שהעולם השתנה ואנחנו כבורסה, צריכים להיות רלוונטיים במציאות הזאת"
טקס ההשקה של מיזם שיתוף הפעולה בין מכון היהלומים הישראלי ואתר ג'יימס אלן, התקיים אתמול (ב') במסעדת קולינן בהשתתפות נשיא הבורסה, יורם דבש, יו"ר מכון היהלומים הישראלי, שמואל שניצר, ראשי ענף היהלומים וחברי בורסה רבים.
יו"ר מכון היהלומים שמואל שניצר
עמד על חשיבותו של המיזם החדש ואמר כי, "אנו חונכים מיזם חשוב לענף היהלומים הישראלי - השקת שיתוף פעולה בין מכון היהלומים הישראלי, היהלומנים הישראלים ואתר האינטרנט המוביל ג'יימס אלן, תיצור פלטפורמה באמצעותה יאפשר מכון היהלומים לכל היהלומנים, גדולים כקטנים להגיע עד לצרכן הסופי".
"שיעור חשוב בשיווק". יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר
צילום: פוקס
"עצם פריחתו של אתר ג'יימס אלן מלמדת שיעור חשוב בשיווק, שכן דווקא בתקופת המשבר הפיננסי הגולובלי, שפרץ ברבעון האחרון של 2008, בשעה שהמכירות צללו בשיעורים דו ספרתיים, עלו המכירות באתר ג'יימס אלן באופן משמעותי. אין כמו תופעה זו כדי ללמד אותנו, שדווקא בזמנים כאלה חייבים לפרוץ את הגדרות ולמצוא דרכי שיווק נכונות לרוח התקופה", אמר.
שניצר הודה לנשיא הבורסה יורם דבש ולסמנכ"לית השיווק של מכון היהלומים על תרומתם הרבה למיזם. "הפעילות ליצירת המיזם החלה כבר למעלה משנה, הודות ליוזמתה של סמכ"לית השיווק של מכון היהלומים אירה צרלינה שמצאה שיהלומנים ישראלים מתקשים בשיווק באינטרנט. בברכתו של מנכ"ל המכון, אלי אבידר, ויו"ר שקדם לי, מוטי גנץ, בדקה אירה את הסוגיה לעומק והמיזם התחיל לרקום עור וגידים בהובלתו של יורם דבש, כיום נשיא הבורסה ועל כך נתונה לו תודתנו. כיו"ר מכון היהלומים אני גאה לעמוד באירוע זה. בימים אלו אנו זקוקים יותר מכל להתחדשות, לחשיבה מחוץ לקופסה ולזריקת מרץ שתאפשר לנו להתמודד טוב יותר עם תנאי השוק", הוסיף שניצר.
נשיא הבורסה, יורם דבש עמד על השינויים הפוקדים את ענף היהלומים ועל חשיבות השיווק באינטרנט. "לא כולם מוכרים דרך האינטרנט אבל חשוב שנהייה כנים עם עצמנו ונבין שהעולם השתנה ואנחנו כבורסה, צריכים להיות רלוונטיים במציאות הזאת. לא במקום, אלא בנוסף לשיטות העבודה המסורתיות שלנו".
"אנחנו משתנים: פעם לא הסכמנו שנושא התכשיטים יעלה בכלל על סדר היום וכעת אנו תומכים בחברי בורסה שעוסקים בתכשיטים, פעם קיבלנו קניינים במשרדים ובאולם המסחר ובעשר השנים האחרונות אנחנו יוצאים לפגוש קניינים בתערוכות. כיום אנו יוצאים לפגוש את הצרכן הסופי באינטרנט", אמר דבש.
"כל יהלומן מקבל הדרכה אישית כיצד לעבוד באתר". סמנכ"לית השיווק של מכון היהלומים, אירה צרלינה
צילום: פוקס
סמנכ"לית השיווק של מכון היהלומים, אירה צרלינה, הציגה את המיזם ואמרה כי, "מחלקת השיווק עוסקת בדרך כלל באיגוד חברות יהלומים לתצוגה בתערוכות. חשבנו על דרכים לאפשר ליהלומנים הישראלים לגשת ישירות לצרכן הסופי. מניסיוננו אנו יודעים שלחברה בודדת קשה מאד להתחבר ישירות לצרכן הסופי באמצעות האינטרנט. במיזם זה אנו מקבצים את היהלומנים יחד ומשמשים צינור מול האתר של ג'יימס אלן. למעשה האתר של ג'יימס אלן עובד רק מול מכון היהלומים ואנחנו מרכזים את היהלומנים מולו".
צרלינה תיארה את המיזם והסבירה כיצד ניתן להצטרף אליו. "למי מתאימה העבודה באתר? העבודה באתר של ג'יימס אלן מתאימה לכל מי שיש לו מלאי של יהלומים, מלאי של תעודות יהלומים, מערכת ממוחשבת לניהול מלאי וגם מי שעובד עם קובץ אקסל פשוט. כמה זה עולה לכם? שום דבר. ההצטרפות והליווי המקצועי הנעשה על ידי צוות השיווק הוא ללא תשלום. על מנת להקל על תשלום השילוח, עשינו עבודת הכנה עם חברת שילוח על מנת להוזיל את עלויות המשלוח. כל התהליך נעשה בצמוד לצוות השיווק של מכון היהלומים וכל יהלומן מקבל הדרכה אישית כיצד לעבוד באתר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנכ"ל מכון היהלומים, אלי אבידר, לתומר שלוי מחברת סגומה ולצוות שלי, בלעדיכם כל הפרוייקט לא היה קורה".
אתר מכירות התכשיטים השני בגודלו בעולם. מנכ"ל r2net עודד אידלמן
צילום: פוקס
מנכ"ל r2net עודד אידלמן סיפר על אתר ג'יימס אלן. "זהו האתר השני בגודלו בעולם העוסק במכירות תכשיטים באינטרנט. החברה נוסדה בשנת 2006 ומרכזה בישראל וכוללת 300 עובדים בכל העולם. ג'יימס אלן מוכרת בהרבה מדינות מגוון רחב של סוגי יהלומים, מרבעי קרטים לעגילים ועד 15 קרט לתליונים אבל עיקר המכירות הן טבעות אירוסין".
"אנו משקיעים מאמצים וכספים רבים בהבאת לקוחות לאתר. חלק מאסטרטגיית השיווק שמה דגש על המראה ועל כן אנחנו מבצעים, בעזרת חברת סגומה, צילום ווידאו של כל תכשיט כדי שהלקוח יוכל להתרשם ישירות מהמוצר אותו רוכש. אנחנו משווקים תכשיטים ולא יהלומים בתפזורת. היהלומים משובצים בתכשיטים וכך הם מוצגים ללקוחות. חשוב כי היהלומים שאתם מוסרים למכירה בג'יימס אלן יהיו בלעדיים וזמינים. אנו מבקשים שהיהלומים שיוצגו אצלנו לא יוצגו באתרי B2C אחרים ושיהיו זמינים ללקוחות".
עוד אמר אידלמן כי, "לאחרונה שמנו לב כי יהלומנים ישראלים רבים עוסקים ביהלומים צבעוניים. על כן עיצבנו מחדש את החלק באתר בו מוצגים יהלומים צבעוניים ומכירות היהלומים הצבעוניים עלו".
המנכ"ל המשותף לבורסת היהלומים ולמכון היהלומים אלי אבידר הודה בדבריו לעושים במלאכה. "תודה לנשיא הבורסה, יורם דבש, על הדחיפה לפרוייקט, עוד בטרם היבחרו לנשיא הבורסה. ברגע שנבחר לנשיא הבורסה קיבל אחריות על הפרוייקט וביקש לראות את ההשקה מוקדם ככל האפשר".
תודה למועצת המנהלים של המכון היהלומים. מכון היהלומים הוא גוף שהיה תמיד פורץ דרך בתחומי השיווק הבינלאומי, והוא מוביל ובונה את הדרך עבור חברות קטנות ובינוניות להשתתפות בתערוכות בחו"ל. מועצת המנהלים נתנה את בירכתה לפרוייקט ג'יימס אלן ותיקצבה אותו בהתאם, על מנת שנוכל להגיע לשלב זה. תודות לעודד אידלמן מנכ"ל r2net שהיה מתחילת הדרך הרוח החיה בחברה. בכל המגעים איתם מצאנו אותו ואת עמיתיו, קשובים לצרכי החברות הישראליות ורצון אמיתי שפרוייקט זה יצליח".
באדיבות אתר מכון היהלומים הישראלי