השיפור בשוק הגלם דוחף למעלה את מכירות אלרוסה
השיפור בשוק הגלם דוחף למעלה את מכירות אלרוסה
בששת החודשים הראשונים של 2016 עלו מכירות היהלומים של ענקית הכרייה עלו ב-45% ל-2.7 מיליארד דולר; הרווח זינק ב-91% ל-1.39 מיליארד דולר.
ההכנסות והרווח של אלרוסה זינקו במחצית הראשונה של שנת 2016 בשל ביקוש גבוה לגלם בשוק הבינלאומי וירידה של 11% בערך הרובל הרוסי, כך מדווח אתר רפפורט.
מה-1 בינואר ועד ה-30 ביוני עלו המכירות של ענקית הכרייה ב-42% ל-2.87 מיליארד דולר. מכירות היהלומים עלו ב-45% ל-2.7 מיליארד דולר, בעוד שיתר ההכנסות הגיעו מענפים אחרים של החברה כמו חטיבות הגז והתעבורה. הרווח של אלרוסה זינק ב-91% ל-1.39 מיליארד דולר.
המכירות לבלגיה, שותפת הסחר הגדולה ביותר של אלרוסה, עלו ב-40%, בעוד שהרווח משיתוף הפעולה עם ישראל והודו גדל גם כן, לאור הצטיידות מחודשת של היצרנים והקמעונאים במלאי חדש בתגובה למכירות חזקות בעונת החגים הקודמת.
"התוצאות הושפעו מיציבות מתונה בשוק היהלומים ופיחות בשער הרובל מול הדולר האמריקאי", אמר מנכ"ל אלרוסה, אנדרי זרקוב. "אלרוסה ממשיכה עם המדיניות השמרנית שלה בשוק היהלומים ומבצעת בקרת עלויות קבועה", הוסיף.
במחצית הראשונה של השנה חזר עלו המכירות של שוק הגלם לאחר השפל שנרשם במחצית השניה של שנת 2015. העלייה במכירות משתקפת גם בדו"חות של דה בירס שמכירותיה גדלו ב-8.2% בין ינואר ליוני.