עלייה במחירי המלוטש בפברואר

עלייה במחירי המלוטש בפברואר

מדד מחירי המלוטש במשקל 1 קרט עולה זה החודש הרביעי ברציפות; המחסור בסחורה בשוק ממשיך להניע את הביקושים; שוק הגלם שומר על יציבות

מחירי המלוטש עלו בחודש פברואר 2016 והמשיכו את מגמת העלייה שהחלה בנובמבר אשתקד, כך מדווח אתר רפפורט. המחסור בסחורה ממשיך לתמוך בשוק, בעוד שחלה האטה במסחר במהלך החודש בשל חופשת ראש השנה של הסוחרים מסין והונג קונג.
 
מדד מחירי המלוטש של רפפורט (RAPI) למלוטש במשקל 1 קרט עם תעודות של ה-GIA, עלה ב-0.3% במהלך החודש שעבר. מדד המלוטש במשקל 0.30 קרט ו-0.50 קרט צמח ב-0.4% ו-0.7% בהתאמה. לעומת זאת מדד המלוטש במשקל 3 קרט ירד ב-1.2%.
בחודשיים הראשונים של השנה עלה מדד המלוטש במשקל 1 קרט ב-1.3%, אך הוא עדיין נמוך ב-7.8% מרמתו לפני שנה. מחירי המלוטש שמרו על יציבות לפני תערוכת התכשיטים ואבני החן של הונג קונג שנערכת בימים אלה. הקניינים הסינים צפויים לחזור לשוק במהלך התערוכה, אך לא ברור באילו היקפי קנייה לאור ההאטה בכלכלה והירידות שחלו בשוק המניות הסיני בתחילת השנה. נתונים ראשוניים מראים כי, עונת ראש השנה הסיני היתה חלשה עם ירידה של 29% במכירות ענק הקמעונאות, צ'וי טאי פוק.
 
מגמת העלייה במחירי המלוטש נובעת ממחסור בסחורה יותר מאשר עליה בביקוש ליהלומים. היצרנים הגדילו את רכישות הגלם ואת תפוקת המלוטש שלהם ב-2016 כדי למלא חוסרים בשוק המלוטש. עם זאת, בטווח הקצר עדיין יש מחסור בסחורה משום שלוקח 3-4 חודשים לסחורה חדשה להיכנס לשוק.
 
יציבות המחירים נשמרה גם בשוק הגלם כשהמפיקות הגדולות, דה בירס ואלרוסה, מנהלות מדיניות מחירים שמרנית. מחירי הגלם בשוק המשני ובמכירות פומביות היו יציבים ורשמו עליות בכמה קטגוריות. מכירות הגלם של דה בירס עלו באופן משמעותי בחודשיים הראשונים של 2016, לאחר צניחה של 54% במכירות ל-1.4 מיליארד דולר במחצית השנייה של 2015.
חלק מהיצרנים הצטיידו במלאי גלם חדש בינואר ופברואר, אך המסחר בגלם צפוי להאט ברגע שתיכנס לשוק אספקה של מלוטש חדש ברבעון השני של השנה. בהתאם לכך גם הביקוש למלוטש צפוי להישאר אדיש.