כך אמר נשיא הבורסה, יורם דבש, בראיון לאתר הבורסה. " זו למעשה פלטפורמה טכנולוגית שמרחיבה את אפשרויות המכירה הקיימות ולא באה על חשבונן"
מיזם שיתוף הפעולה עם אתר ג'יימס אלן שהושק השבוע הוא פרי של מאמצים ומשאבים רבים שהושקעו בו מתחילת הדרך, ועד שהחל לקרום עור וגידים ולהבשיל לכדי מיזם מוגמר. נשיא הבורסה יורם דבש, העומד בראש הוועדה לשיווק אלקטרוני של מכון היהלומים, המובילה את הפרויקט , סיפק לנו כמה תובנות על המיזם החדש בראיון שערכנו איתו לאחר ההשקה.
כיצד לדעתך שיתוף הפעולה עם אתר ג'יימס אלן ישפיע על חברי הבורסה?
"המיזם החדש נותן ליהלומן הישראלי כלי נוסף לשיווק ומכירות בזירת מסחר שרק הולכת וצוברת תאוצה עם הזמן והיא רשת האינטרנט. בסופו של דבר שיתוף הפעולה עם ג'יימס אלן ייתן לחברים עוד פלטפורמה למכירה. אפיק השיווק הזה לא בא על חשבון אפיקי השיווק המסורתיים כמו, תערוכות אנשי מכירות או קניינים שמגיעים למשרדים. זו למעשה פלטפורמה טכנולוגית שמרחיבה את אפשרויות המכירה הקיימות. היהלומן נשאר עם האבן שלו במשרד, כשכל שעליו לעשות עד שהמכירה מתבצעת, הוא לספק לג'יימס אלן מידע על האבנים שיש לו במלאי. כל ההפצה והשיווק נעשים על ידי אתר ג'יימס אלן, ללא כל עלות של חברות היהלומים. אנחנו מחברים חבר בורסה קטן בינוי וגדול כאחד למגמה החדשנית הזו".
האם אפיק השיווק החדש שנפתח הולך לעקוף את הקמעונאים בדרך לצרכן הקצה?
"לא, המיזם החדש אינו עוקף את הקמעונאים, אלא אתר ג'יימס אלן הוא הקמעונאי שלו אנחנו מוכרים את הסחורה, והוא פונה לצרכן הקצה ברשת. האתר הזה הוא למעשה חנות תכשיטים שכל אחד מכל מקום ובכל זמן יכול להיכנס אליה ולרכוש תכשיטי יהלומים"
האם האתר ייפתח שווקים חדשים ליהלומנים ישראלים?
"בכל מקום שתזרוק אבן בעולם תמצא בית חב"ד ויהלומן שדופק בדלת. אמנם רוב הפעילות של ג'יימס אלן נעשית בארצות הברית, אך אל לנו לשכוח שזה אתר בינלואמי שעובד בכל העולם, לרבות מדינות פחות נגישות במזרח הרחוק כמו גם באוסטרליה. לדעתי פחות מדובר באזורים חדשים אלא בשיטה חדשה להגיע לצרכנים.
כמי שפעל להקמת המיזם והיה מעורב בו מתחילתו האם יש לך רשמים אישיים שהיית רוצה לחלוק על תהליך ההקמה?
אני רוצה להודות לחברת ג'יימס אלן ולמשפחת אידלמן שתמכה בפרויקט ופירגנה לחברי הבורסה ושיתפה פעולה באופן יוצא מן הכלל. תודה כמובן לצוות מכון היהלומים הישראלי ברשות היו"ר שמואל שניצר והמנכ"ל אלי אבידר שהובילו את המיזם, ולכל האנשים שפיתחו את הפרויקט ובנו אותו. עד עכשיו נרשמו למיזם כ-100 חברות יהלומים ומדובר באתגר לוגיסטי לא קטן. עם זאת המיזם הזה מוכיח כי כשרוצים ועובדים קשה האפשר להגיע לתוצאות טובות.
אילו עוד תכניות להגברת מאמצי השיווק מחכות לנו בעתיד וכיצד המהלך הנוכחי משתלב איתן?
בחודשים הקרובים אנחנו הולכים לצאת עם מיזם נוסף בתחום המכירות ברשת וכעת אנו נמצאים בשלבים הסופים של בנייתו. בקרוב נוכל לפרט יותר בנושא.