בורסת היהלומים מתייחדת עם חללי מלחמות ישראל

בורסת היהלומים מתייחדת עם חללי מלחמות ישראל

מאות חברי בורסה השתתפו בטקס יום הזכרון שנערך באולם הבורסה. אבי פז - "גם היום יש לכל אחת ואחד מאתנו תפקיד משמעותי וחשוב בהגשמת החזון של מדינת ישראל ובעיצוב פניה ועלינו לעשות את המלאכה שלנו בגאווה ובתחושה אמיתית של שליחות".
ערב יום העצמאות ה - 60 של מדינת ישראל התייחדה בורסת היהלומים עם הגיבורים שמסרו את נפשם למען המדינה. באולם המסחר התקיים טקס יזכור מכובד ומרגש לזכרם של חללי מלחמות ישראל ופעולות האיבה.

מאות החברים שנכחו באולם המסחר עמדו דום במהלך הצפירה. יורם הראל חיימוב אמר "יזכור ויאיר הנדל קרא פרקי תהילים והתפלל את תפילת אל מלא רחמים .חברי הבורסה הרכינו את ראשם והודו בתפילה לנופלים שציוו לנו במותם את החיים.

במהלך הטקס ציין נשיא הבורסה אבי פז כי  "השכול והאובדן הם לצערנו נחלתו של כמעט כל בית במדינת ישראל והם חלק בלתי נפרד מהיום יום של רבים מאתנו.גם בין בני משפחת הבורסה יש לא מעטים ששכלו את הטובים שביקיריהם ורבים מאתנו חיים את השכול ואת האבל מדי יום ביומו. הנופלים נמצאים אתנו 365 ימים בשנה, עשרים וארבע שעות ביממה.

יאיר הנדל בתפילת אל מלא רחמים. 

פז סיפר על השכול הפרטי שחווה במלחמת יום הכיפורים כאשר שכל את האב המאמץ שקלט אותו כעולה חדש בישראל ובסיום דבריו אמר כי  "לפעמים אנחנו טועים לחשוב שמלאכת הקמת המדינה הייתה נחלת אבותינו, אבל המציאות מוכיחה שוב ושוב שהמלאכה עדיין לא הסתיימה. היום, אולי יותר מתמיד, המשימות שעומדות בפנינו הן חשובות ומשמעותיות ביותר.לכל אחת ואחד מאתנו יש תפקיד משמעותי וחשוב בהגשמת החזון של מדינת ישראל ובעיצוב פניה ועלינו לעשות את המלאכה שלנו בגאווה ובתחושה אמיתית של שליחות."

יצחק כהן, יו"ר ועדת תרבות ציין בדבריו כי "למרות שהשנה מציינת מדינת ישראל 60 שנה לעצמאותה, טרם הגענו אל השלום המיוחל. עברנו מלחמות רבות ושילמנו במיטב בנינו. בנים שבמותם ציוו לנו את החיים".
 
שלמה אשד, נשיא הבורסה לאבני חן נשא אף הוא דברים לזכר הנופלים והזכיר כי בזכות גבורתם ואומץ לבם מדינת ישראל זוכה היום לציין 60 שנות עצמאות.