השוק הסיני מתקרב לישראל

השוק הסיני מתקרב לישראל

שיתוף הפעולה בין ענף היהלומים הישראלי לענף היהלומים הסיני צובר תאוצה. משלחת ישראלית בראשות הנשיא, אבי פז קיימה פגישה עם נציגים בכירים מהממשל הסיני האחראים על ענף היהלומים בסין. פז – "מערכת היחסים הטובה ששוררת בינינו לבין הממשל הסיני מקרבת את השוק הסיני העצום לישראל".
במהלך הקונגרס של ה –WFDB נפגשו נציגים של בורסת היהלומים הישראלית בראשותו של הנשיא אבי פז עם מנכ"ל ה – DAC הסיני לי מה, אחד הנציגים הבכירים ביותר של הממשל הסיני האחראי על תחום היהלומים.

בפגישה שהייתה חשובה ופורייה ביותר השתתפו גם נשיא הכבוד של הבורסה הישראלית, שמואל שניצר, מ"מ הנשיא קובי קורן, מנכ"ל הבורסה, יאיר כהן ומאיר וורטהיים. במשלחת הסינית השתתפו מזכ"ל ה – DAC יו הויימין, המשנה למנכ"ל ה – DAC צאנג יודונג ונציגים נוספים של הממשל הסיני.

מנכ"ל ה – DAC הסיני לי מה עם אבי פז ושמואל שניצר.

במהלך הפגישה, שהתקיימה באווירה של שיתוף פעולה נדונו נושאים מרכזיים הקשורים לשיתוף הפעולה בין ישראל לסין בכל הנוגע לענף היהלומים ולסחר בין שתי המדינות.

בין היתר נדונה בהרחבה סוגיית הרפורמה במיסוי על היהלומים בסין אשר הביאה להפחתת שיעורי המס על יהלומים מלוטשים מ – 17% ל – 4% בלבד. במסגרת רפורמה זו בוטל גם המיסוי על יהלומי גלם.

ראוי לציין כי רפורמה זו היא חשובה ביותר בכל הנוגע ליבוא יהלומים לסין ובעיקרה היא מחדדת את בלעדיות הסחר דרך הבורסה של שנחאי, עמה מקיימת הבורסה הישראלית שיתוף פעולה נרחב.

 אבי פז מעניק למנכ"ל ה- dac לי מה תשורה

 
במהלך הפגישה בירך מנכ"ל ה –DAC, לי מה, את אבי פז לרגל בחירתו לנשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB) וציין כי הוא מאמין שפז יצעיד את הענף העולמי קדימה בצורה הטובה ביותר כפי שהוא עושה בשנים האחרונות בענף היהלומים הישראלי.

לי מה הודה פעם נוספת לאבי פז על הסיוע הרב שהבורסה הישראלית מעניקה להתפתחות של ענף היהלומים הסיני בעשור האחרון והביע שביעות רצון מהעמקת מערכת היחסים בין ישראל לסין.

אבי פז מסר במהלך הפגישה את תנחומי הבורסה הישראלית לעם הסיני ולמשפחות של קורבנות אסון רעידת האדמה שאירעה בסין.

שמואל שניצר מעניק תשורה למזכ"ל ה – dac יו הויימין

בנוגע לשיתוף הפעולה המקצועי פז אמר כי "יש חשיבות גדולה להמשך שיתוף הפעולה בין ישראל לסין בכל מה שנוגע לענף היהלומים וכי בכוונתו לעשות כל שביכולתו על מנת לחזק ולהגביר את שיתוף הפעולה הזה. ענף היהלומים הסיני וענף היהלומים הישראלי משלימים האחד את השני ואין לי ספק שגם בעתיד שתי הבורסות והמדינות ימשיכו ליהנות ולשגשג בזכות שיתוף הפעולה הזה".

שמואל שניצר, נשיא הכבוד של הבורסה המכהן גם במועצת היועצים של הבורסה של שנחאי, בירך אף הוא על המשך שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, אשר החל על ידו כבר לפני כעשר שנים.

המשלחת הישראלית והמשלחת הסינית

 
שניצר הביע שביעות רצון רבה מכך, ששיתוף הפעולה הופך ליותר ויותר דו כיווני במהלך התקופה האחרונה ואמר – " אנחנו גאים על שיתוף הפעולה החשוב בין המדינות ושמחים על כך שהוא הולך ומתחזק לטובת כל הצדדים".

יאיר כהן, מנכ"ל הבורסה חידד ואמר כי "בשיתוף הפעולה בין ישראל לסין מנוצלים היתרונות היחסיים של הענף הישראלי ושל הענף הסיני באופן הטוב ביותר".

בסיום הפגישה ציינו הנוכחים בלבביות רבה את יום הולדתו של מאיר וורטהיים שחגג את יום הולדתו ה...