ביהלומים סין היא האחות הקטנה

ביהלומים סין היא האחות הקטנה

נחתם הסכם הבנות בין בורסת היהלומים הישראלית לבין בורסת היהלומים של שנחאי. לין קיאנג, נשיא בורסת היהלומים של שנחאי – "אני שמח על ההסכם החשוב הזה – חשוב לזכור שבכל הנוגע לענף היהלומים סין היא האחות הקטנה וישראל היא הגדולה".
ביום חמישי 15.5.08 במהלך קונגרס הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים נחתם בשנחאי ההסכם ההבנות בין אבי פז, נשיא הבורסה הישראלית לבין לין קיאנג, נשיא הבורסה של שנחאי (SDE).

הסכם הבנות זה מגדיר את דרכי שתוף הפעולה בין שתי הבורסות ובין החברים בשתי הבורסות ובמסגרתו יפעלו, בין השאר, שתי הבורסות לקידום ושיווק הדדי של ענייניהן ופעילויותיהן של שתי הבורסות ושל פעילות חבריהן במסגרתן.
         
במסגרת שתוף הפעולה הוסכם לקיים פעילויות שונות ובכלל זאת ימי עיון משותפים בנושאי חקיקה ומיסוי במדינות בהן פועלות הבורסות. ימי עיון אלה נועדו להקל על היהלומנים הישראלים להכיר את השוק הסיני ולפעול בו. כמו כן הוחלט לבחון קיום של תערוכות של יהלומנים ישראלים במסגרת הבורסה בשנחאי.

ההסכם החדש יאפשר לחברי הבורסה הישראלית להיכנס ולפעול באולם המסחר של הבורסה הסינית ללא כל תשלום והוא גם קובע כי הבורסה הסינית תסייע לחברי הבורסה הישראלית שמבקשים להתקבל כחברים מן המניין בבורסה של שנחאי.

                     קיאנג, נשיא הבורסה של שנחאי ואבי פז, נשיא הבורסה הישראלית חותמים על ההסכם
                                               
אבי פז – "זהו הסכם חשוב ביותר לענף היהלומים הישראלי והוא מהווה פלטפורמה מצוינת, שבמסגרתה נוכל לקדם את הפעילות של חברי הבורסה הישראלית בסין. השוק הסיני הוא המעניין, המרתק והמתפתח ביותר בעולם כיום וחשוב לזכור שלאור עמדת הממשל הסיני כל הפעילות של ענף היהלומים בסין מתבצעת אך ורק באמצעות הבורסה בשנחאי. מי שרוצה לפעול בשוק האדיר הזה צריך לעשות זאת באמצעות הבורסה של שנחאי ואני רואה בהסכם שחתמנו היום עם הבורסה של שנחאי שער כניסה מצוין עבור חברי הבורסה הישראלית לשוק הסיני".

בהקשר להתפתחות השוק הסיני חשוב לציין כי היבוא הרשמי של יהלומים לסין – באמצעות הבורסה בשנחאי - הגיע בשנת 2007 לכמיליארד דולר, סכום המהווה גידול של כ – 56% ביחס לשנה הקודמת. ניתן להעריך כי היקף הפעילות הריאלי בסין בתחום היהלומים הינו גבוה יותר מנתונים רשמיים אלה.

אבי פז אמר בהקשר זה כי "לאור עמדת הממשל הסיני לקיים גם בעתיד את הפעילות של ענף היהלומים אך ורק באמצעות הבורסה בשנחאי ולהמשיך ביישום הרפורמות בתחום, ניתן לצפות כי היקף היבוא באמצעות בורסה זו יגבר בעתיד באופן משמעותי והסכם עליו חתמנו היום יאפשר לנו ליהנות מכך".

נציגי הבורסות במעמד החתימה (משמאל)  – יאיר כהן, לין קיאנג, שלמה אשד, אבי פז, צ'ן קון, קובי קורן, דוד דה טולדו                          
        
נשיא הבורסה של שנחאי, לין קיאנג אמר כי "מדובר בהסכם חשוב ביותר עבור שתי המדינות. בורסת היהלומים הישראלית היא אחת החזקות והחשובות בתעשייה העולמית ואין ספק ששיתוף הפעולה בינינו הוא לטובת שני הצדדים. אני שמח מאד על כך שאנחנו חותמים היום על ההסכם שמלמד על מערכת היחסים המצוינת בינינו לבין ישראל. יש בינינו מערכת יחסים של אחים ולמרות שסין הרבה יותר גדולה מישראל, בכל הנוגע ליהלומים, סין היא האחות הקטנה וישראל הינה הגדולה. אני מודה לאבי פז ולבורסה הישראלית על העזרה והתמיכה שלהם בהתפתחות של ענף היהלומים הסיני".

אבי פז הודה לנשיא הכבוד של הבורסה, שמואל שניצר על פעילותו רבת השנים בנושא פיתוח הקשרים בין הבורסה הישראלית לבורסה הסינית.
 
                                                מ"מ הנשיא, קובי קורן חותם על ההסכם.

.
יאיר כהן, מנכ"ל הבורסה הישראלית הודה לקרוליין יואן מנכ"לית הבורסה של שנחאי, על תרומתה הרבה לשיתוף הפעולה שהביא לחתימת הסכם זה ואמר כי "ההסכם הוא המשך מתבקש למערכת היחסים ארוכת השנים והמצויינת בין שתי הבורסות וכי הוא משוכנע שהוא יאפשר פיתוח של האינטרסים המשותפים של שתי הבורסות וחבריהן".

באירוע החתימה החגיגי נכחו בכירי הבורסה הסינית בראשות יו"ר המועצה של בורסת היהלומים בשנחאי, צ'ן קון.

כמו כן נכחו גם נציגים נוספים מישראל וביניהם מ"מ הנשיא קובי קורן (אשר חתם יחד עם אבי פז על הסכם ההבנות), מ"מ נשיא התאחדות התעשיינים הישראלית, דוד דה טולדו, נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד, נשיא אתגר, שבתאי פוגל ומאיר וורטהיים יו"ר הוועדה המשפטית של הפדרציה העולמית וכן בכירי הבורסה הסינית.