מערך המעליות החדש בבניין שמשון הוא מהמתקדמים בעולם

מערך המעליות החדש בבניין שמשון הוא מהמתקדמים בעולם

הסתיימה תקופה ההרצה של פרויקט שדרוג והחלפת מערך המעליות של בניין שמשון. חודש וחצי לאחר הפעלת כל המעליות בעלות הפיקוד המשותף מביעים הדיירים שביעות רצון רבה מקיצור זמני ההמתנה וההגעה ליעד.
ההתנהלות השוטפת וחיי המסחר בבורסה מחייבים שימוש תכוף ואינטנסיבי ביותר במערך המעליות. אלפי יהלומנים, קניינים, מתווכים ומבקרים עוברים פעמים רבות במהלך היום בין קומות הבורסה על מנת לבצע את מלאכתם. כל מי שמכיר את ההתנהלות השוטפת הזו מכיר גם את המצב השורר במעליות ובהמתנה אליהן.
 
אומר יהודה סייג, סגן נשיא הבורסה ויו"ר הועדה לנושאים שוטפים – "החלטנו לבצע שדרוג של מערך המעליות בבורסה והתחלנו את הפרויקט בבניין שמשון. המטרה שלנו תמיד היא להעניק לחברי הבורסה ולכל מי שנמצא בבניינים את השרות הטוב והיעיל ביותר ומכיוון שהמעליות הן כלי עבודה הכרחי ושימושי בחיי היום יום שלנו, התקבלה החלטה לשדרג את המערכת בבניין שמשון ולהתאים אותה למאה העשרים ואחת – מערכת מהירה, שירותית ומתוחכמת. כאדם שעוסק גם בבנייה, אני חושב שבחרנו ברולס רוייס של המעליות".
 
ההחלטה שהתקבלה הייתה להתקין בבניין מערכת מתקדמת ביותר ההולכת והופכת למובילה גם בארץ וגם בעולם בבנייני משרדים. בפני המתכננים של המערכת עמדו אתגרים רבים מכיוון שהיה עליהם להתאים את המערכת למצב נתון – גודל הפיר של המעלית, מהירות המעלית ועוד גורמים נתונים שהקשו על המהלך.
 
צלום מהרמת הכוסית לרגל הפעלת מערך המעליות החדש בבניין שמשון
 
המערכת, שהותקנה ומתופעלת ע"י חברת איטר אפ, היא מתוצרת מיצובישי וכוללת מערכת דינאמית המקבלת נתונים בזמן אמת לגבי השימוש והמצב של כל אחת מהמעליות, התפוסה שלהן, העומסים המשתנים והצרכים הרגעיים. פקוד המעליות מחשב את הנתונים הרגעיים של כמות הקריאות שמבוצעות מתוך המעלית ומחוצה לה והוא גם מחשב את רמת העומס והמיקום של המעליות בזמן אמת. המערכת הממוחשבת לומדת לאורך זמן את דפוסי ההתנהלות ומבצעת כל הזמן אופטימיזציה שמשפרת את השירות.
 
הפיקוד החכם של המערכת מתאם הפעילות של כל המעליות בבניין ומאפשר למשתמש לקצר את זמני ההמתנה וההגעה ממקום למקום. לעובדה זו יש חשיבות גדולה גם מבחינת חסכון בזמן וגם מבחינת מצב הרוח של המשתמשים שזמני ההמתנה שלהם מתקצרים באופן ניכר.
 
אומר חיים מדינה, סמנכ"ל המפעלים ומנהל הבתים – "ככלל יש שביעות רצון רבה של דיירי הבניין והמבקרים משדרוג המערכת ומהאופן בו היא מתפקדת. כמו בכל תחום, קיימת כמובן תקופת הסתגלות למערכת חדשה. בהתחלה חלק מהאנשים התקשו להסתגל לכך שהם צריכים לבחור את קומת היעד מחוץ למעלית ורק אז המערכת שולחת אותם למעלית המתאימה ביותר שמביאה אותם ליעד בצורה המהירה ביותר. היום, חודש וחצי אחרי שהפעלנו את כל המערכת אנחנו רואים את שביעות הרצון ויכולים לומר בוודאות, שהמערכת משפרת בצורה ניכרת את השירות ומקצרת באופן משמעותי ביותר את זמני ההמתנה והשימוש במעלית".
 
מסכם מדינה – "כיום, בניין שמשון הוא הבניין בו זמני ההמתנה וההגעה ליעד הם הקצרים ביותר במתחם הבורסה. ואפשר בקלות לומר שמערך המעליות של בניין שמשון הוא מהמתקדמים והטובים ביותר בעולם".