האסיפה הכללית ה - 59

האסיפה הכללית ה - 59

האסיפה הכללית ה – 59 של בורסת היהלומים נערכה באולם המסחר ונכחו בה מאות חברי בורסה. אורח הכבוד באסיפה היה השר לביטחון פנים, אבי דיכטר.
האסיפה החלה במעמד המסורתי והמרגש של הקראת שמות החברים והחברות שנפטרו במהלך השנה האחרונה מאז האסיפה האחרונה. נשיא הבורסה, אבי פז קרא את שמות הנפטרים וכל הנוכחים עמדו על רגליהם לדקת דומיה לזכרם של החברים שאינם אתנו עוד.

מייד לאחר הטקס פתח הנשיא, בנאום הסיכום השנתי ובמהלכו סקר את הפעילות הרחבה והפורייה שהתבצעה השנה במסגרת הבורסה בכל תחומי העשייה.

בתחילת דבריו ציין פז כי אסיפה זו שונה מקודמותיה עקב היעדרם של שני אנשים שתרמו רבות לעשייה הציבורית בבורסה – נשיא הכבוד, משה שניצר ז"ל ומזכיר הכבוד, משה פרידמן שיום השנה לפטירתו יצוין בקרוב.

בהמשך בירך הנשיא את אורח הכבוד של האסיפה, השר לביטחון פנים אבי דיכטר, אותו הוא הגדיר כ"חבר אמת של ענף היהלומים". פז הודה לדיכטר על כך שהגיע לבורסה בפעם השנייה במהלך השנה האחרונה.

הנשיא הודה בנאומו לכל חברי ההנהלה על הפעילות המסורה והחשובה שהם עושים במהלך השנה האחרונה בכל תחומי העשייה ובעיקר ציין את פעילותו של ממלא מקומו, קובי קורן.

נשיא הבורסה ונשיא הפדרציה העולמית (WFDB) אבי פז

 
הנשיא בישר לחברי הבורסה על ההחלטה של ההנהלה לשפץ את אולם המסחר בעלות כוללת של כחצי מיליון דולר לרגל חגיגות ה – 70 (ראה ידיעה נפרדת) וציין בסיפוק רב גם את ההישג האדיר של חיבור 10 הקומות של בניין יהלום לקומפלקס הבניינים של בורסת היהלומים "עסקה שמכניסה לקופה סכומי כסף לא מבוטלים ותורמת באופן משמעותי להתפתחות הענף".

עוד בשורה אותה הציג הנשיא לבאי האסיפה נגעה לנושא הרחבת קומפלקס הבניינים של הבורסה. פז אמר כי עסקת 10 הקומות של בניין היהלום היא "רק הסנונית ראשונה שמבשרת את העתיד וכי בקרוב יחוברו שטחים נוספים לקומפלקס הבורסה" (ראה ידיעה נפרדת).

בהמשך הנאום סקר הנשיא, המכהן גם כנשיא הפדרציה העולמית, את מצב ענף היהלומים העולמי וקרא לחברי הבורסה לבחון בכובד ראש פעילות בשווקים מתפתחים כמו סין, הודו, תורכיה, פנמה ועוד. בהקשר זה ציין הנשיא את קשרי העבודה המצוינים השוררים בין הבורסה הישראלית לבין אחיותיה מהמדינות ה"מתעוררות" והדגיש כי הסיוע שהבורסה הישראלית מעניקה לבורסות אלה נובע בעיקרו מאסטרטגיה רחבה וארוכת טווח, שנועדה לשפר את מצב הענף העולמי כמו גם את מעמדם של חברי הבורסה הישראלית בשווקים השונים ובבורסות השונות.

פז הציג גם את ההסכם עליו חתמה הבורסה לאחרונה עם הבורסה של שנחאי ואת הסיוע שמעניקה הבורסה הישראלית לבורסות התורכית והפנמית שהתקבלו לאחרונה לפדרציה העולמית והוא סיים את נאומו בהתייחסות לדור ההמשך של הבורסה וציין בסיפוק רב את הפעילות של ההנהלה בתחום זה.

לקראת סיום בעודו מצטט את אמירתו המפורסמת של מנכ"ל אפל סטיבן גובס – "ולפני סיום רק עוד דבר אחד"התייחס הנשיא לנושא הפנסיה ואמר כי בקרוב מאד תוכל ההנהלה לבשר לחברים על תוכנית פנסיה מקיפה בתנאים המיטביים שניתן להשיג על מנת שהחברים יוכלו לערוך לעצמם למען ביטחונם הפנסיוני. (ראה ידיעה נפרדת).

מנכ"ל הבורסה, יאיר כהן, סקר אף הוא את הפעילות הענפה של הבורסה במהלך השנה האחרונה והעניק סקירה כלכלית מקיפה על הפעילות של הבורסה בעולם ועל תרומתה לכלכלה הישראלית באופן ישיר ועקיף.

אורח הכבוד באסיפה, השר אבי דיכטר בירך את נשיא הבורסה ואת ראשי הענף והוא נשא דברים בנושאי ביטחון תוך שימת דגש על הזירות הביטחוניות השונות עמן מתמודדת מדינת ישראל – הזירה הפלשתינאית, הזירה הצפונית והזירה האיראנית. השר הרצה בפני הנוכחים והסביר כיצד משפיעות זירות אלה הן על מדינת ישראל והן על העולם בכלל.

השר דיכטר אמר כי "מדינת ישראל חייבת להשמיד את היכולות הצבאיות של עזה ועל אזרחי המדינה להבין כי מדובר ביעד אסטרטגי שיושג במהלך של שנים. צריך להתכונן למהלך הזה ולפעול בסבלנות ובנחושות עד להשגת המטרות".

אורח הכבוד - השר לבטחון פנים, אבי דיכטר

 
אורח כבוד נוסף שכיבד את האסיפה בנוכחותו היה נשיא להב, יהודה טלמון אשר סקר בפני חברי הבורסה את פעילות להב – ארגון הגג של כ – 40 ארגונים, ציין את שיתוף הפעולה ההדוק עם בורסת היהלומים לה נציגים בכירים בלהב בדמות ניסן חן המשמש כסגן נשיאלהב ויאיר כהן המכהן כיו"ר המועצה.

נשיא התאחדות התעשיינים ונשיא אידמא, מוטי גנץ,  בירך אף הוא את באי האסיפה ואמר – "אבי פז ואני משתפים פעולה במהלך השנתיים האחרונות באופן הטוב ביותר ואני באופן אישי נהנה מאד משיתוף הפעולה הזה."

גנץ פנה לחברי הבורסה וביקש מהם להשתמש בשרותי המעבדה הגמולוגית החדשה באופן אינטנסיבי ולעזור לפתח אותה ולהרים אותה – "האחריות להצלחה של המעבדה מוטלת על כתפי חברי הבורסה" אמר גנץ "ולפיכך אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם".

נשיא ההתאחדות ונשיא אידמא, מוטי גנץ

 
נשיא הכבוד של הבורסה, שמואל שניצר נמנע מלשאת דברים באסיפה בגלל שימי השבעה לפטירתה של רבקה גרטלר ז"ל טרם הסתיימו.

נשיא הכבוד יצחק פורם נעדר מהאסיפה עקב מצב בריאותי ומנכ"ל הבורסה יאיר כהן מסר לו, בשם כל החברים, איחולי החלמה מהירה.

מי שעוד נעדר מהאסיפה היה המפקח על היהלומים, מר שמואל מרדכי , השוהה בימים אלה בהודו לרגל השתתפותו בישיבות החצי שנתיות של תהליך קימברלי ואשר שלח את איחוליו לאסיפה, לחברי הבורסה ולנשיא אבי פז.

לקראת סיום האסיפה הציג יו"ר ועדת ביקורת בפני הנוכחים את עיקרי הדו"ח של הועדה.

מן הראוי לציין כי קדמה לאסיפה הכללית, אסיפה מיוחדת, שבמהלכה התקבלו החלטות בנוגע לעדכון תקנון הבורסה.