המיסוי בתורכיה יבוטל?

המיסוי בתורכיה יבוטל?

נשיא הבורסה התורכית הגיע לישראל בראש משלחת של בכירי הבורסה התורכית החדשה והתארח אצל ראשי הבורסה הישראלית במטרה ללמוד את רזי ניהול הבורסה.
הבורסה התורכית, שהתקבלה כחברה מן המניין בפדרציה העולמית (WFDB) בקונגרס שנערך בשנחאי במאי 2008 מתחילה בימים אלה את פעילותה וראשיה הגיעו לישראל על מנת להיעזר בראשי הענף הישראלי המנוסים.

נשיא הבורסה, אבי פז קיבל את פני המשלחת התורכית יחד עם בכירי הבורסה וביניהם ממלא מקומו קובי קורן, סגן הנשיא יהודה סייג, המנכ"ל יאיר כהן, המפקח על היהלומים שמואל מרדכי וסגן המפקח אריה לב.

במהלך הביקור קיימו ראשי הבורסות ישיבות עבודה, שבמסגרתן תיארו ראשי הבורסה הישראלית לעמיתיהם מתורכיה את פעילות ענף היהלומים הישראלי על כל רבדיה, אופן תפקוד קומפלקס הבורסה הם דנו בנושאים משפטיים וסקרו את נושא האבטחה והבוררויות. כמו כן נידונו נושאים רבים אחרים הקשורים לניהול היומיומי והשוטף של בורסת יהלומים.


נשיא הבורסה, אבי פז, מעניק תשורה לראשי המשלחת התורכית

במהלך ישיבות העבודה הצטרפו להדרכות גם יו"ר הועדה המשפטית, ישי טופל ויו"ר ועדת הביטחון ניסן חן. כמו כן השתתף בהדרכה גם מנכ"ל מכון היהלומים, אלי אבידר, אשר תיאר את פעילות ומבנה מכון היהלומים.

במהלך הפגישות פנה הנשיא הישראלי לראשי הבורסה התורכית והבהיר להם כי על הבורסה התורכית לפעול בנחישות אל מול הרשויות התורכיות על מנת לבטל או לפחות להקטין באופן ניכר את המיסוי על יהלומים העומד כיום על 20 אחוז וזאת בדומה לביטול שבוצע במדינות אחרות, אשר החליטו על פתיחת בורסות יהלומים ועידוד הסחר ביהלומים.

פז הדגיש כי מדובר בצעד הכרחי ומשמעותי ביותר על מנת שהבורסה התורכית בפרט ותורכיה בכלל תהפוכנה למרכז יהלומים משמעותי.

ראשי הבורסה התורכית הבהירו כי הם מבינים את חשיבות הנושא וכי בכוונתם לפעול בהתאם אל מול הרשויות. עוד הם הבהירו כי לדעתם אין ספק שתורכיה יכולה להפוך למרכז סחר גדול וחשוב בתחום היהלומים כפי שהיא בתחום הזהב והתכשיטים.

סיור באגף הטכנולוגי
מסיירים באגף הטכנולוגי


בסיום הפגישות ויום ההשתלמות  הודו האורחים מתורכיה לנשיא המארח על הסיוע הרב שהבורסה הישראלית מגישה להם וציינו כי הם התרשמו מאד מהיקף הפעילות בבורסה הישראלית, מרמת הארגון והמקצועיות. יו"ר הבורסה, אוסמן סאראץ' הודה למארחים וציין כי הביקור היה חשוב ויעיל ביותר עבורו ועבור ראשי הבורסה התורכית.

סאראץ' ציין כי היה חשוב לו ולעמיתיו ללמוד מהניסיון העשיר של ראשי הבורסה הישראלית וציין כי "הביקור היה יעיל ביותר עבורנו והיה חשוב לנו להתבונן וללמוד מהפעילות של הבורסה הישראלית התופסת מקום מרכזי וחשוב בתעשייה ובמסחר העולמי".

אבי פז–"הבורסה הישראלית משחקת תפקיד חשוב בסיוע לבורסות חדשות. פעלנו רבות למען הבורסה הסינית והרוסית ואני שמח על כך שאנחנו מסייעים גם לבורסה התורכית החדשה. המציאות מלמדת שהסיוע שאנחנו מעניקים עוזר לפיתוח הענף העולמי ובאופן ישיר ועקיף מסייע גם לחברי הבורסה הישראלית".

 באולם המסחר של הבורסה