ועידת פסגה בלונדון

ועידת פסגה בלונדון

ראשי ה–DTC אירחו בלונדון משלחת של בכירי הפדרציה העולמית ובראשה נשיא הפדרציה, אבי פז. במרכז הדיונים עמד ההישג שהשיגה הפדרציה כשהוכרה כחברה ב–FATF.
משלחת של חברי נשיאות הפדרציה העולמית הגיעה למשרדי ה–DTC בלונדון על מנת לקיים את הפגישה עם ראשי ה–DTC ובראשם המנכ"לית ורדה שיין. במשלחת של הפדרציה נטלו חלק הנשיא, אבי פז, סגן הנשיא ארני בלום, פרדי האגר, יעקב בנדנה ומייקל ווהן.

הפגישה, שהוגדרה כפורייה וחשובה ביותר על ידי שני הצדדים, תואמה על מנת לאפשר לראשי הענף לדון בנושאים מרכזיים הקשורים לפעילות שני הגופים ולענף היהלומים העולמי בכלל.

במהלך הפגישה נדונו סוגיות ונושאים רבים הקשורים לענף היהלומים העולמי וביניהם גם נושא קידום וחשיבות ה–WFDB MARK–תו האיכות של הפדרציה העולמית. שני הצדדים עמדו על החשיבות הגדולה שיש לכך שענף היהלומים יפעל על פי הסטנדרטים האתיים הגבוהים ביותר וראשי ה–DTCהביעו את תמיכתם בפעילות של הפדרציה במסגרת ה–WFDB MARK.

כמו כן נדונה במהלך הפגישה ההצלחה הגדולה של הפדרציה העולמית במסגרת הפעילות של הארגון למניעת הלבנת הון ה–FATF. ראשי ה– DTCהביעו את הערכתם הרבה לכך שהפדרציה העולמית הוכרה באופן רשמי על ידי הארגון למניעת הלבנת ובירכו את הנשיא על כך שבחודש יולי האחרון התקבלה כחברה מן המניין בפורום.

כזכור, לעצם העובדה שהפדרציה הוכרה על ידי ה–FATF כארגון העונה על הקריטריונים שלהם יש חשיבות רבה בכל הנוגע לסחר העולמי ביהלומים ומעניקה לחברי בורסות היהלומים בעולם הקלות רבות בזכות האופן בו מתנהלות בורסות היהלומים החברות בפדרציה והאופן בו הן פועלות.

במהלך הפגישה נדונה גם הפעילות השיווקית של דה בירס לקראת הרבעון האחרון של שנת 2008, ונדונו גם נושאים מרכזיים אחרים שהם בעלי חשיבות בכל הנוגע למרכזי הליטוש בעולם.

ראשי שתי המשלחות הביעו בסיום הפגישה שביעות רצון והגדירו את הפגישה כחשובה וטובה ביותר והם אף הסכימו שפגישה זו הדגימה שוב את המשותף בים הפדרציה העולמית וה–DTC.

נשיא הפדרציה, אבי פז מסר לאתר הבורסה לאחר הפגישה כי "הפגישה הזו הייתה חשובה מאד לענף העולמי. חשוב שראשי הענף יעמדו בקשר שוטף ויקיימו פגישות עבודה.