תהא שנת סימן טוב

תהא שנת סימן טוב

הרב לאו ביקר בבורסה ובירך את מאות החברים שגדשו את מסעדת הגשר בברכת שנה טובה–"אני מאחל לכם ולכל עם ישראל שיתקיימו בנו ראשי התיבות של שנת תשס"ט והיא באמת תהא שנת סימן טוב"
ביקורו המסורתי של כבוד הרב לאו שליטא בבורסה ערב ראש השנה החל בפגישה אישית עם נשיא הבורסה אבי פז בלשכת הנשיא. בפגישה, בה נכחו ממלא מקום הנשיא–קובי קורן, סגן הנשיא - יהודה סייג, יוסי סיאני, חזי בלום, מנכ"ל הבורסה–יאיר כהן וסגן המפקח על היהלומים–אריה לב,  סקר הנשיא בפני אורחו בקצרה את מצב הענף ואת מה שהתרחש במסגרתו בשנת תשס"ח.

מיד עם תום הפגישה בלשכה ירדו הרב לאו ומארחו למסעדת הגשר, שם המתין להם קהל גדול  של מאות חברים וחברות, שגדשו את האולם על מנת לשמוע את דרשתו של הרב ולקבל את ברכתו ערב החג.

הרה"ג לאו נשיא הבורסה אבי פז יו"ר ועדת תרבות תורנית יוסי סיאני (יענקלה)
 
נשיא הבורסה, אבי פז בירך את הרב לאו והודה לו על כך שהוא מגיע לבורסה מדי שנה - "הרב לאו הוא ידיד אמת של הבורסה" אמר הנשיא "נוכחותו תורמת לכולנו תרומה אדירה ואין ספק, שההצלחה האדירה של הבורסה לאורך כל השנים ובכל הרמות, קשורה במידה רבה לברכה השרויה כאן כמו גם לקשר ההדוק שיש כאן בין תורה לעבודה".

הרב לאו, הידוע ביכולתו הרטורית הנדירה, כבש את הקהל בדבריו המרתקים למן הרגע הראשון בו פתח את פיו. הוא נשא דברים נרגשים על המצב השורר בימים אלה במדינת ישראל מבחינה חברתית ועמד על ההידרדרות של החברה הישראלית מבחינה ערכית ומוסרית.

ערב ראש השנה הדגיש הרב את הצורך הדחוף לערוך חשבון נפש עמוק בנוגע למה שמתרחש בישראל, שהפכה בשנים האחרונות לאלימה וערלה והוא הדגיש בדבריו את העובדה כי בישראל של שנות האלפיים גדל דור חסר שורשים וזיקה למהות היהודית.

נשיא הבורסה אבי פז נושא דבריו. (יענקלה)
 
ניכר היה כי דבריו של הרב, שהיו מתובלים בסיפורים אישיים ובאנקדוטות,  נגעו ללבם של המאזינים וכי הם הגיעו הישר אל תוך לבם.

בסיום האירוע סיפר הרב על הקשר המיוחד שיש לו עם היהלומים וגילה כי "האבנים הקטנות האלה, בהן אתם עוסקים, הצילו את חיי פעמיים כשהייתי ילד בשואה. הן היו שליחות של ההשגחה העליונה ובזכותן הצלחתי להיחלץ מידי חיילי האס אס ולהינצל ממוות".

הרב בירך את ראשי ענף היהלומים ואת כל העוסקים בו ואיחל להם "ששנת תשס"ט תהיה שנה הרבה יותר טובה ושיתקיימו בה ראשי התיבות כך שהיא תהא שנת סימן טוב".

"המצב בכל העולם הוא לא פשוט, אבל יחד עם זאת כולם מודים שבישראל המצב הרבה יותר טוב מאשר במקומות אחרים" סיים הרב את ברכתו, "ואני מאחל לכם שבשנה הקרובה המצב בכל העולם ישתפר, אבל שעדיין כולם יגידו שבישראל המצב הרבה יותר טוב".