מעקב אחר יהלומים מזימבבואה

מעקב אחר יהלומים מזימבבואה

לאור המצב השורר בזימבבואה מפרסמת מועצת היהלומים העולמית (WDC) הנחיות לזיהוי ולמעקב אחרי יהלומים שנכרו במכרה היהלומים מרנג' שבזימבבואה. מארק ואן בוקסטל, יו"ר קבוצת העבודה של מומחי היהלומים מטעם תהליך קימברלי מפרסם את הנחיותיו הכוללות תיאור וצילומים של היהלומים.
במכתב ששיגר ואן בוקסטל לבורסת היהלומים נכתב -

בשעה שכולנו עוקבים אחר הכיסוי התקשורתי הנרחב בנוגע למצב הקריטי השורר בזימבבואה, משלוחים של יהלומי גלם  בעלי חשיבות מוברחים ממכרה היהלומים מרנג' (Marange) שבמדינה לשוק היהלומים הבינלאומי.
גורמים רבים העידו על חשיבות הנושא, ובהם גם מועצת היהלומים העולמית וקואליציית תהליך קימברלי (Kimberly) המורכבת מארגונים לא ממשלתיים (NGO).

 
מתוך המסמך לזיהוי יהלומי גלם ממרנג'.

העקבות של יהלומי הגלם שמקורם ממכרה מרנג' הוגדרו על ידי  קבוצת העבודה של מומחי היהלומים של תהליך קימברלי (WGDE) לשימושם הפנימי של החברים בתהליך קימברלי בשנת 2007, ויועדו לשימושם של מומחי יהלומים. הגדרות אלה שמשו גם כתבנית ליצירת מסמך שיסייע במעקב ואשר בו יוכלו להשתמש גם סוכנויות המכס ואכיפת החוק.


מתוך המסמך לזיהוי יהלומי גלם ממרנג'.


המסמך מצורף למכתב זה ואין כל הגבלות בנוגע להפצתו. ייתכן שכמה פרטים טכניים מקצועיים הושמטו על מנת להפוך את המסמך לקריא ושימושי יותר עבור הקהל הרחב... המסמך מיועד להגביר את הערנות והדריכות ולאפשר לרשויות תהליך קימברלי, לרשויות המכס ולרשויות אכיפת חוק למנוע סחר לא חוקי ביהלומים מזימבבואה, אשר חודרים לשוק הסחר הלגיטימי של יהלומי גלם.

שלחו בחופשיות את המסמך הזה לעמיתיכם. להפניית שאלות ולקבלת סיוע ביישום מעקב זה ניתן לפנות ל-WGDE. 

בברכה,

מארק ואן בוקסטל  (Mark Van Bockstael), מועצת היהלומים העולמית (WDC), יו"ר קבוצת העבודה של מומחי היהלומים מטעם תהליך קימברלי.

לצפיה במסמך לחץ על הקישור
 
FOOTPRINT OF ROUGH DIAMONDS FROM MARANGE DIAMOND FIELD - Zimbabwe