מתמודדים עם השלכות המשבר הכלכלי

מתמודדים עם השלכות המשבר הכלכלי

נשיא הבורסה, אבי פז, פרסם הודעה לכל חברי הבורסה ובה פירוט נרחב של הפעולות שבוצעו בתקופה האחרונה במטרה לסייע  לחברי הבורסה להתמודד עם השלכות המשבר הכלכלי העולמי על ענף היהלומים.
במכתב כותב הנשיא-

ברצוני להביא לידיעת החברים את הפעולות עליהן הוחלט בישיבות הנהלת בורסת היהלומים ומפעלי בורסת היהלומים, לצורך הקלה על החברים והדיירים ובעלי הנכסים:

1.     דמי חבר– הפחתה ב- 50% בתשלום דמי החבר למשך שישה חודשים לחברים שבמשבר, לצורך סיוע חרום כמפורט בהודעה שפורסמה.

2.     דמי אחזקה– הורדת תשלום של כ- 10% בתשלום דמי האחזקה לשנת 2009.

3.     חברים ודיירים המעסיקים פקידי מכירות- תתאפשר החזרת התג של פקיד המכירות (ואי תשלום בגינו וכן תתאפשר העסקתו של העובד בסטטוס של פקיד, שלא מאפשר לפקיד למכור סחורה), וזאת למשך רבעון. בתום תקופה זו יוכל המשרד לבחור האם לבקש את התג בחזרה (מבלי לחכות מחדש ב"תור") או לוותר על העסקת פקיד המכירות.

4.     מתמחים- הארכת תקופת התמחות של בנים, בנות, חתנים וכלות של חברים ל- 6 חודשים נוספים (שנה וחצי במקום שנה).

5.     קבלת חברים על תנאי– פריסת התשלום המחויב לשנה במקום חצי שנה כמקובל עד כה.

6.     הכפלת התקציבשנועד לסיוע לחברים בעלי חוב במקרים של תביעה כנגד חברים, שאינם עומדים בהתחייבויותיהם הכספיות במסגרת תביעה במחלקה המשפטית.

7.     ארנונה - פניתי לראש עיריית רמת גן, מר צבי בר, בבקשה להקל בתשלומי הארנונה לחברים, דיירים ובעלי נכסים בתקופת המשבר.

8.     ממשלה– פניתי לסגן רוה"מ ושר התמ"ת, מר אלי ישי ושר האוצר, מר רוני בר-און בבקשה לשלב את ענף היהלומים בתכנית הכלכלית לסיוע למשק וכן להקצות את החלק הראוי מהמשאבים שהועמדו למערכת הבנקאית ע"י המדינה, במטרה להפנות כמשאבי אשראי.

9.     בנק ישראל– נערכה פניה משותפת עם נשיא התאחדות התעשיינים מר מוטי גנץ, למפקח על הבנקים מר רוני חזקיהו בנוגע לבחינת האפשרויות של בנק ישראל לסייע לענף היהלומים. (נקבעה פגישה בנושא).

10.   מס הכנסה– ביצענו פניה משותפת של הועדה הענפית בתחום המיסוי, בדרישה להורדת שיעורי המס "בתחשיב" לשנת 2008 (על אף שסוכמה בעבר) וכן בדרישה להקפאה (בהסכמה) של תשלום מקדמות המס.

בנוסף לאמור לעיל, בכוונתנו להמשיך ולבחון את ההתפתחויות בענף ונפעל, ככל האפשר, לסייע בתקופה זו.

בברכה,

אבי פ, נשיא